Zuur verlies Waskemeer

Zuur verlies Waskemeer Waskemeer is er afgelopen zaterdag niet in geslaagd om punten mee te nemen uit Elim. Tegen de sterke koploper weerden de gasten zich kranig, maar moesten met name door toedoen van de scheidsrechter uiteindelijk capituleren. De groenzwarten begonnen weer met vele invallers in de basisformatie. Vlak voor de wedstrijd viel aanvoerder Mark Veldman uit en tijdens de warming up bleek de zieke Johan Bouma niet in staat om de wedstrijd aan te vangen. Met Wietse Jan Beijert in het doel en Bindert Poelstra op de positie van Veldman begonnen de groenzwarten prima aan de wedstrijd. Waskemeer speelde compact en zeer geconcentreerd en gaf amper iets weg. De kansen die de thuisclub wist te creƫren werden prima gepareerd door de uitstekende kepende Beijert. Toch wist het Elim talent Dayman Doldersum de score te openen. De personele pech van Waskemeer werd nog groter doordat Jurrien Hummel na een duel geblesseerd de strijd moest staken. Hij werd vervangen door Roy Kemna. Waskemeer liet zich niet van slag brengen en bleef er met regelmaat gevaarlijk uit komen. Niet lang na de openingstreffer werd het weer gelijk door laatste man Poelstra, die met een kopbal de Elim doelman kansloos liet. Kemna kreeg na een fout van de keeper zelfs de kans op 1-2, maar werd onreglementair gestuit. Uit een opvolgende tegenstoot werd op de rand van het strafschopgebied de bal door Beijert weg gebokst. Vanuit de middencirkel wist de scheidsrechter te beoordelen dat het hier ging om een handsbal, waarna hij Elim een vrije trap toekende en keeper Beijert met rood wegstuurde. Kemna werd vervolgens naar de kant gehaald voor keeper Sjirk Wiltjer. De vrije trap werd niet benut waarna Waskemeer kon gaan rusten met 1-1. Ook na rust bleef Waskemeer goed partij geven. Wederom was de scheidsrechter beslissend. Deze autoritaire man negeerde een vlagsignaal van grensrechter Akker, waardoor het voor een Elim aanvaller een koud kunstje was om van dichtbij te scoren. Vlak daarna werd het 3-1 en leek de wedstrijd beslist. Bijzonder moment na deze goal kwam voor rekening van de scheidsrechter die het nodig vond om op triomfantelijke wijze een aantal provocerende opmerkingen maken naar Waskemeer. Mede door toedoen van de uitstekend ingevallen Wiltjer bleef het bij 3-1 en kon Waskemeer niet anders dan constateren dat er door alle omstandigheden niet meer in zat.