2e editie Daniel Postema toernooi

2e editie Daniel Postema toernooi Zaterdag 14 juli jl. vond de tweede editie van het Daniel Postema toernooi plaats op sportpark West End van Groninger Boys. Namens Waskemeer vormden verschillende (oud) eerste elftal spelers uit het kampioensteam van het seizoen 2013/'14 zaterdagmiddag een mix-team samen met spelers uit het seizoen 2016/'17 en het komende nieuwe seizoen. Aan het toernooi namen verschillende verenigingen deel waarvoor Daniel Postema in het verleden uitgekomen is. Net als bij de eerste editie waren Groninger Boys, Velocitas 1897, Waskemeer en een All-Starteam (bestaande uit vrienden en bekenden van Daniel) aanwezig. Aduard 2000 was ten opzichte van de vorige editie afwezig. Hiervoor kwam PKC’83 in de plaats. De groenhemden speelden een leuke partij tegen Velocitas 1897. Enkele goede kansen van o.a. Herbert Golsteijn en Nicky Smid troffen geen doel. Doordat de in België woonachtige Jelmer Boonstra genoeg lucht had om diverse malen gevaarlijk over de rechtervlak door te komen, werd er regelmatig druk uitgevoerd op het doel van Velocitas. Helaas ontbrak het de spitsen aan enig fortuin, waardoor er niet gescoord werd. Velocitas poogde voornamelijk in de omschakeling over de vleugels toe te slaan. De nieuwe doelman aan de zijde van Waskemeer, Mechiel van Valen, toonde zijn kwaliteiten en hield het doel schoon. Aan de andere kant van het veld leverden een tweetal goede afstandsschoten van Tim Haven geen doelpunten op. Derhalve eindigde het duel gelijk (0-0). Het mix-team van Waskemeer speelde terstond tegen Groninger Boys (zondag) dat onder toeziend oog van de nieuwe trainer met de vernieuwde selectie voor de dag kwam. Logischerwijs hadden de Groningers de overhand. Waskemeer kreeg met oud eerste elftal doelman Johan Bouma onder de lat, welke heden ten dage voor Marum uitkomt, een drietal tegendoelpunten te verwerken en wist zelf slechts eenmaal raak te schieten. Op aangeven van Tim Haven schoot Nicky Smid van grote afstand op prachtige wijze onberispelijk raak. In de slotfase had Waskemeer de mogelijkheid om nogmaals te scoren, maar speelde daarvoor te onzorgvuldig. Ook een kopbal van Theo Meijerhof werd verdienstelijk door de doelman van Groninger Boys uit de benedenhoek gepakt. Onder het genot van een hapje en drankje verzorgden Johan en Alex na afloop van het toernooi voor de muzikale omlijsting. Onderstaande foto's zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0