Ondanks overwinning Waskemeer op Minnertsga resteert nacompetitie.

Ondanks overwinning Waskemeer op Minnertsga resteert nacompetitie. Waskemeer heeft zaterdagmiddag in eigen huis met 4-1 van Minnertsga gewonnen. Doelpuntenmakers aan de zijde van Waskemeer waren tweemaal Veenstra en tweemaal Schievels. Nadat duidelijk werd dat een verzwakt elftal van t Fean 58 (o.a. twee spelers afwezig in verband met een rode kaart in nota bene het duel tegen Waskemeer) niet bij machte was om Dokkum te verslaan (2-2), dienen de groenhemden in de nacompetitie voor lijfsbehoud  in eerste instantie aan te treden tegen s.c. Bolsward, welke de reguliere competitie met een klinkende 9-1 overwinning op Beetgum het seizoen afsloot. De wedstrijd in en tegen Bolsward zal om 15:00 uur starten, de winnaar gaat door naar de alles bepalende slotwedstrijd, de verliezer komt volgend seizoen in de vierde klasse uit. Onder zonnige omstandigheden was het de thuisploeg die het in vrije val geraakte Minnertsga met de rug tegen de muur duwde. Nadat enkele kansen onbenut waren gebleven, waaronder een schot van dichtbij door Douwe van der Mei op aangeven van Regillio Holder, was het Mitchell Schievels die na een redding van Jorn Helder op een schot de rebound raak schoot. Waskemeer had afdoende kansen om de marche te verdubbelen, maar mistte daartoe de scherpte. Ook bleek doelman Jorn Helder een sta in de weg met enkele aardige reddingen. Echter, na een half uur te hebben gespeeld was het Bouwe Veenstra die na een mooie actie op het middenveld van Tim Haven gevonden werd en zich zelf los speelde, waarbij hij met een afgemeten afstandsschot de keeper het nakijken gaf. Met nog een kleine tien minuten te spelen was het Mitchell Schievels die de keeper verraste door een goede voorzet raak kopte. Vlak voor rust waren het Mark Veldman en Hedzer van Veen die beiden een goede poging door de doelman gepareerd zagen worden. In de tweede helft kwam Minnertsga iets beter voor de dag. Middels een mooie combinatie wisten de gasten alleen voor het doel van Beijert te komen, wat de 3-1 betekende. De groen zwarte brigade kreeg nog enkele aardige kansen, maar lange tijd viel er weinig te juichen. Waskemeer besloot een drietal wissels toe te passen in de personen van Sander Visser voor de goed spelende Rik Haven, Tjeard Haites voor de degelijke Mark Veldman en Jelmer Haites voor Hedzer van Veen. Nadat Minnertsga vanuit het niets voorlangs had geschoten en de lat had getroffen, was het in de slotminuten Bouwe Veenstra die de eindstand liet noteren (4-1), waarna de prima fluitende scheidsrechter Louwes het genoeg vond. Daar 32 punten niet afdoende is gebleken voor rechtstreeks lijfsbehoud, zal volgende week om 15:00 uur tegen Bolsward worden afgetrapt.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0