Waskemeer treft TOP'63 na winstpartij nacompetitie.

Waskemeer treft TOP'63 na winstpartij nacompetitie. Nadat Waskemeer zich met een puntentotaal van 32 niet rechtstreeks heeft weten te handhaven in de derde klasse, is het tot de nacompetitie veroordeeld, waarbij het in eerste instantie SC Bolsward uit trof. Op een ronduit slecht kunstgrasveld wisten de groenhemden de thuisploeg, na ruim een kalenderjaar onverslagen te zijn geweest in eigen huis, met 1-3 te verslaan. Waskemeer trof binnen 3 minuten doel. Op aangeven van Tim Haven was het Mitchel Schievels die zijn eerste kans raak kopte. In de eerste helft elimineerden de groenhemden de kwalitatief sterke Bart Gietema en wist het diens eigen kansen niet te verzilveren, waardoor er met 0-1 werd gerust. Vlak na rust liet Schievels opnieuw van zich horen door van dichtbij raak te schieten.  Ook in de tweede helft waren de gasten de bovenliggende partij, waardoor het nimmer in de problemen kwam. Met nog ruim een kwartier te gaan was het Bouwe Veenstra die op aangeven van de goed ingevallen Tjeard Haites raak schoot. In de absolute slotfase kreeg de thuisploeg nog een strafschop cadeau nadat Sietze Keuning de bal met de hand beroerde. Terstond was het scheidsrechter van der Leur die affloot, waardoor Waskemeer volgende week opnieuw een uitwedstrijd speelt. Ditmaal TOP'63 die in de verlenging van Tollebeek wist te winnen. De verliezer komt volgend jaar uit in de vierde klasse, de winnaar handhaaft zich.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0