Berlikum meest gelukkige winnaar in matig treffen Waskemeer

Berlikum meest gelukkige winnaar in matig treffen Waskemeer Op sportpark de Koekoek speelden zaterdagmiddag de nummer 10 en 11 op de ranglijst tegen elkaar. In een spannend, maar uiterst matige partij, was het sc Berlikum die de volle buit mocht bijschrijven. Het werd slechts 1-0 in het voordeel van de thuisploeg. Nadat de gastheren binnen het kwartier in de omschakeling wist te profiteren van slordig balverlies aan de zijde van Waskemeer, werd de wedstrijd vakkundig voor de resterende 75 minuten lam gelegd door zowel spelers alsmede een onsportief acterende trainer Nijboer. Berlikum voelde zich daarin gesterkt, doordat de arbiter uit Sappemeer er niet afdoende bovenop zat. In de eerste helft waren de groenhemden niet scherp genoeg en waren het slechts enkele standaardsituaties die voor dreiging moesten zorgen. Berlikum daarentegen wist met enkele snelle uitbraken voor een paar gevaarlijke situaties te zorgen, maar tot een tweede doelpunt kwam het niet. Bij diverse uitbraken ontbrak het Waskemeer aan de juiste eindpass, waardoor diverse mogelijkheden vroegtijdig in de kiem werden gesmoord. Voor de toeschouwers viel er dan ook bijzonder weinig te genieten. In de tweede helft opnieuw een meer spannend dan goed duel. Waskemeer wist voornamelijk in de laatste 20 minuten van de wedstrijd de druk op te voeren, maar mistte daarbij enig fortuin. Een inzet van Bouwe Veenstra uit een corner belandde op de paal en een tweetal kopballen van Schievels gingen rakelings naast. Ook een vrije trap van diezelfde Schievels werd door de doelman uit de kruising getikt. Aan de andere kant van het veld was het voornamelijk routinier Wietse Jan Beijert die erger voor Waskemeer wist te voorkomen. Enkele counters van de gastheren werden middels uitstekende reflexen door de doelman gepareerd. Nadat de scheidsrechter slechts een drietal minuten had bij geteld, was de nederlaag een feit waarmee Waskemeer vooralsnog in de staart van de ranglijst blijft bivakkeren. Volgende week ontvangt Waskemeer de nummer 5 van de competitie, Rijperkerk.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0