Debuterend Waskemeer kent matige generale repetitie

Nadat Waskemeer zaterdagmiddag nog met 4-1 van Haulerwijk wist te winnen, gingen de groenhemden dinsdagavond onderuit tegen een gretig Wolvega dat middels een 1-4 overwinning overtuigend (9 punten uit 3 duels) de knock-out fase van het noordelijke bekertoernooi heeft weten te bereiken. In verband met het ontbreken van een lichtinstallatie in Wolvega, werd het duel in Waskemeer gespeeld. Na een kwartier spelen keek Waskemeer al tegen een achterstand aan. Sean de Ruiter, welke het vorige seizoen nog met hoofdklasser Sneek aantrad in de knock-out fase tegen Waskemeer, zette een fraaie dribbel in en wist vervolgens middels een uitstekende steekpass Daniel Siemonsma te bereiken die de bal voor het intikken had. Alvorens Gino Tromp na een half uur spelen tot scoren wist te komen, waarbij de Ruiter na een solo niet zelfzuchtig was en de bal voortrok, was het Mitchell Schievels die bij een spaarzame aanval op de doelman stuitte. Nadat enkele minuten later doelman Boonstra noodgedwongen werd gewisseld, was het op slag van rust de vaardige Ruiter die in het strafschopgebied neergehaald werd. De penalty die resteerde was raak (0-3). In de tweede helft was het wederom Wolvega die de thuisploeg de voetballende wil oplegde. Na tien minuten spelen werd opnieuw een strafschop toegekend, waarbij Anne Faro voor de tweede maal raak schoot. Met nog ruim een half uur te spelen was het Tim Haven die op aangeven van Freddie van der Velde raak schoot. Beide teams wisselden nog enkele spelers met het oog op de competitie. Het restant van de wedstrijd werd plichtmatig uitgespeeld. Zaterdag komen de groenhemden in en tegen Anjum in actie op sportpark ’t Kolkenfjild. Waskemeer betreft een nieuwbakken derdeklasser die ten koste van Makkum via de nacompetitie wist te promoveren. Het duel betreft een heugelijk moment voor de vereniging, aangezien het voor de eerste maal in de clubhistorie in de derde klasse zal uitkomen. Desalniettemin is Anjum geen onbekende tegenstander voor Waskemeer. Nadat beide teams tot elkaar veroordeeld waren in het seizoen 2002/2003, ligt de 7-2 bekernederlaag in het seizoen 2015/2016 de groenhemden nog vers in het geheugen. De manschappen van Meijerhof en Rozema hebben in de voorbereiding een behoorlijk aantal oefen,- en bekerwedstrijden met de eerste selectie afgelegd. De uitslagen vallen tot dusver enigszins tegen. Alle duels tegen derdeklassers gingen verloren en slechts de duels tegen AVV (5e klasse) en Haulerwijk (4eklasse) werden in winst omgezet. Dat Waskemeer dan ook graag met betere oefenresultaten de competitie-ouverture tegen Anjum was aangegaan, moge duidelijk zijn. Waar Waskemeer daadwerkelijk staat, zal zaterdagmiddag rond 16:15 uur moeten blijken, zodra de eerste competitieronde plaatsgevonden heeft.

1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0