Degradatieduel eindigt gelijk

Degradatieduel eindigt gelijk Zaterdagmiddag stonden de nummers 13 en 14 van de ranglijst in 3B, zijnde hekkensluiter VC Trynwalden en gastheer v.v. Waskemeer, tegenover elkaar op sportpark t'Ald Leger. De bezoekers die voorafgaand aan het duel 7 punten minder hadden dan de groenhemden zouden met een overwinning nog kans hebben rechtstreekse degradatie te ontlopen. Waskemeer zou bij een overwinning aansluiting behouden om wellicht nog nacompetitie te kunnen ontlopen. Het werd in een meer spannend dan goed duel gelijk, iets waar beide ploegen weinig mee opschoten. Onder leiding van scheidsrechter G. Nijboer uit Stadskanaal zag het publiek de thuisploeg razendsnel op voorsprong komen. Binnen 12 seconden wist Mitchell Schievels de doelman te verschalken met een hard schot, nadat een verdediger van de gasten de bal van Tim Haven naar de geheel vrijstaande aanvaller kopte. Trynwalden ging niet bij de pakken neer zitten en wist binnen enkele minuten bijna de gelijkmaker te maken, maar de ervaren doelman aan de zijde van Waskemeer, Beijert, sloeg de bal met een katachtige redding uit het doel, waarna Rik Haven de bal definitief ruimde. Halverwege de eerste helft was Waskemeer tot tweemaal toe dicht bij een tweede doelpunt, eenmaal toucheerde een afstandsschot de lat en een inzet op aangeven van Tim Haven werd rakelings over gekopt door aanvoerder Holder. Aan de andere kant waren het de gasten die eenmaal op gelijke hoogte dachten te komen, ware het niet dat dit doelpunt wegens buitenspel werd afgekeurd. Trynwalden, welke vorige week nog maar nipt van de koploper had verloren (3-2), speelde verdienstelijk en vocht zich in de tweede helft middels een prima uitgespeelde aanval terug in de wedstrijd. Een lange rush over de rechterflank werd voor gegeven op Stielstra die hard binnen schoot (1-1). Waskemeer poogde tevergeefs met enkele voorzetten Veenstra, Schievels en de ingevallen Golsteijn in stelling te brengen. Ook het inbrengen van Haites en van Veen deed het spelbeeld in de tweede helft niet doen kantelen. Bij één inzet van Schievels moest de doelman gestrekt, de resterende corner leverde niets op. Aan de andere zijde had Trynwalden ook nog enkele kansen, waarvan Stielstra de grootste over schoot. Na negentig minuten spelen vond de wispelturig fluitende scheidsrechter Nijboer het genoeg, waardoor alleen de punten werden gedeeld, de gele kaarten waren allen voor de gasten. Dinsdagavond speelt Waskemeer het belangrijke uitduel tegen WTOC (18:45 uur) die haar wedstrijd tegen Rijperkerk wel wist te winnen. Onderstaande wedstrijdfoto's zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0