JO-15 boekt zwaarbevochten overwinning op VEV'67

JO-15 boekt zwaarbevochten overwinning op VEV'67 Afgelopen zaterdag stond de eerste competitiewedstrijd op het programma voor de JO15 tegen VEV’67 JO15-4. De tegenstander, die binnenkort het 50 jarige jubileum viert en inmiddels bijna 700 leden heeft, is als eerste geëindigd in hun bekerpoule met klinkende doelcijfers van 23 voor en 4 tegen. Waskemeer was dus op voorhand gewaarschuwd. Om half 2 werd er afgetrapt op het kunstgras en was het VEV’67 dat ligt de overhand had. Dit resulteerde al snel in de 1-0 uit een scherpe counter. Hierna draaide het spelbeeld en was het Aren die twee keer op snelheid werd diep gestuurd en twee maal doeltreffend raak schoot. Vlak voor de rust was het Sander die met een individuele actie in de 16 de verdediging zoek speelde en de bal binnen schoot. Na de thee bleef het gelijk opgaan, maar onoplettendheid achterin waarbij de buitenspelval mislukte resulteerde in een vroege tegengoal. Desondanks bleef Waskemeer de aanval zoeken en kreeg het ook kansen uit twee vrije trappen van Sander. Een individuele actie van Aren waarbij hij á la Messi vijf man uitspeelde alsof ze er niet stonden had een beter lot verdiend, maar hier stond de keeper z’n mannetje. Naarmate de tijd vorderde lukte het VEV’67 niet om de stugge verdediging van Waskemeer te doorbreken. Dit resulteerde in onderlinge frustraties aan geel-zwarte zijde die werden afgereageerd op de spelers van de JO15 en de scheidsrechter. Waskemeer liet echter zien hoe het wel moet en ging hier niet in mee, waarna de zwaarbevochten overwinning werd binnengesleept en de drie punten mee gingen naar Waskemeer. Aanstaande zaterdag staat de volgende competitiewedstrijd op het programma voor de JO15. Tegenstander op sportpark ’t Ald Leger is Oerterp (aanvang 11:30), dat de eerste competitiewedstrijd met 7-0 heeft gewonnen. Waskemeer kan zich dus opnieuw opmaken voor een zware pot, maar gaat deze gezien de wedstrijd tegen VEV’67 met vertrouwen tegemoet. De foto is gemaakt door Jaco Jonkman tijdens het oefenduel thuis tegen Grijpskerk.
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0