JO15 sluit seizoen af met 2de plaats GVAV-Rapiditas jeugdtoernooi

JO15 sluit seizoen af met 2de plaats GVAV-Rapiditas jeugdtoernooi Zaterdag heeft de JO15 deelgenomen aan het jeugdtoernooi van GVAV-Rapiditas in Groningen. Het was dit weekend de derde editie van het toernooi, wat georganiseerd wordt voor JO8 t/m JO19 teams. Verspreid over drie toernooidagen deden er 150 teams van 60 verschillende verenigingen mee, wat betekent dat er afgelopen weekend +/- 1800 voetballers verwelkomt werden op sportpark Kardinge. Hierdoor kan het toernooi met recht zeggen dat het één van de grootste toernooien van het noorden is. Om kwart voor 12 werd er verzameld op sportpark ’t Ald Leger, waarna de reis naar Groningen werd ingezet. Bij aankomst werd de kleedkamer opgezocht zodat de spelers zich in de groen-zwarte tenues konden hijsen. Er stonden drie wedstrijden gepland die elk 25 minuten zouden duren. De eerste pot die op het programma stond was tegen GVAV Rapiditas JO15-6. Waskemeer was gedurende de hele wedstrijd duidelijk de betere. De eerste goal kwam na tien minuten spelen op naam van Aren die, zoals zo vaak dit seizoen, op snelheid door de verdediging slalomde en de keeper met een bekeken schuiver het nakijken gaf. Nog geen vijf minuten later was het Sander die met een strak schot de 2-0 op het scorebord schoot. Ook Laurens, de nieuwste aanwinst van de JO15 die toe was aan een stapje hogerop en daarom over is gekomen van JV Oostenburg, liet direct van zich spreken. Hij zag dat de keeper te ver zijn goal stond en plaatste de bal met een heerlijke stift over de doelman heen. Gescoord werd er daarna niet meer waardoor de eerste overwinning een feit was. De tweede wedstrijd werd gespeeld tegen sv Mussel JO15, die afgelopen seizoen kampioen zijn geworden in hun competitie. Dit was duidelijk te zien, want Waskemeer moest zich toeleggen op verdedigen en kwam amper in het spelbeeld voor. Uiteindelijk resulteerde dit in een terechte 3-0 nederlaag. De spelers hadden echter geen tijd om hierover te treuren, want na een pauze van vijf minuten stond de laatste wedstrijd tegen GVAV Rapiditas JO15-5 op het programma. Deze hadden net als Waskemeer gewonnen van GVAV Rapiditas JO15-6 en verloren van sv Mussel. Dit onderlinge duel zo daarom uitmaken wie het toernooi als tweede zou eindigen. De eerste vijf minuten van de wedstrijd gingen gelijk op. Doelman Bart stond z’n mannetje in een 1-op-1 situatie met de spits van de tegenstander en verwerkte diens inzet tot corner. Na ongeveer 10 minuten was het Waskemeer wat dan toch op voorsprong kwam. Een lange bal van achteruit werd onderschept door de uitkomende keeper, maar deze schoot de bal daarna recht in de voeten van Sander. Deze plaatste de bal daarna vanaf een meter of dertig heerlijk over de verbouwereerde keeper tegen de touwen. Halverwege de wedstrijd kreeg de JO15 een penalty door een duwfout in het zestienmeter gebied. Hierop kwam dusdanig veel commentaar van de desbetreffende veroorzaker richting de scheidsrechter dat deze met een gele kaart 10 minuten het veld uit moest om af te koelen. Ondertussen stond Rik geconcentreerd te wachten tot hij z’n penalty mocht nemen en hij schoot deze onberispelijk binnen, waardoor Waskemeer op een comfortabele 2-0 voorsprong kwam. De frustraties liepen hierdoor dusdanig op bij de spelers van de tegenpartij, dat ze zich over elke beslissing van de scheidsrechter in woord en daad beklaagden. De scheidsrechter had hier z’n handen aan vol en trok nogmaals geel en eenmaal rood. Waskemeer liet zich echter niet gek maken en gaf het goede voorbeeld, en trok uiteindelijk de verdiende 2-0 overwinning over de streep. Hierdoor eindigde de JO15 uiteindelijk op de tweede plaats, wat natuurlijk even gevierd werd. Nadat Laurens, Ruben en Alex de beker in ontvangst hadden genomen volgde een teamfoto, waarna de terugreis richting Waskemeer weer werd ingezet. Met dit toernooi is het seizoen dan toch echt op z’n einde gelopen. De spelers kunnen terugkijken op een fantastisch seizoen waarin meerdere hoogtepunten zijn voorbij gekomen. Denk hierbij aan het ongeslagen kampioenschap in de najaarscompetitie en de keurige 3de plaats na de winsterstop in de derde klasse. Daarnaast was het meerdaagse toernooi in Leeuwarden van vorige week natuurlijk ook een ongekend succes waarover nog lang zal worden nagepraat. Na een welverdiende zomerstop zullen de spelers eind augustus weer mogen aantreden voor het nieuwe seizoen om de ingezette positieve lijn van afgelopen jaar door te trekken. De technische staf heeft er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen!
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0