JO15 wint verdiend van ONR

JO15 wint verdiend van ONR Zaterdagochtend reisde de JO15 voor de tweede maal dit seizoen af naar Roden. Nadat in maart met 1-1 werd gelijkgespeeld tegen vv Roden kwam het nu in actie tegen de JO15-2 van ONR (Oranje Nassau Roden). ONR is de zaterdagvoetbalvereniging van Roden die is opgericht in 1966 en inmiddels bijna 400 leden telt. De JO15-2 van ONR draait tot dusver een moeizaam seizoen en was vooraf terug te vinden op de één-na-laatste plaats met vier punten uit zes gespeelde wedstrijden. Waskemeer daarentegen doet het met 11 punten uit zeven duels een stuk beter en stond met dit puntenaantal op de derde plaats. Gezien de ranglijst zou de inhaalwedstrijd tegen ONR moeten resulteren in een overwinning, maar de ervaring leert dat wedstrijden tijdens inhaalweekenden soms verassende uitslagen opleveren. Daarnaast mistte de JO15 de op vakantie zijnde Ruben en Sietse Jan, waardoor Waskemeer het met een selectie van elf man moest doen. Om 8:45 floot de scheidsrechter de wedstrijd in gang. Ondanks het vroege aanvangstijdstip nam Waskemeer gelijk het initiatief en zette ONR vast op eigen helft. Dit resulteerde onder andere in afstandsschoten van Aren en Sander en een grote kans voor Alex, maar geen van allen trof helaas doel. Toch kwam Waskemeer binnen 10 minuten op een 1-0 voorsprong. Een vlotte combinatie tussen Aren en Sander eindigde bij laatstgenoemde, die de opstuitende bal bekeken over de uitgekomen keeper wipte. Lang kon de JO15 echter niet genieten van de voorsprong, want nog geen vijf minuten later kwamen de Rodenaren terug in de wedstrijd. Een aanvaller van ONR passeerde laatste man Rik door een individuele actie waarna hij ook invalkeeper Bart verschalkte. Waskemeer bleef echter geconcentreerd de aanval zoeken en kwam wederom op voorsprong. Aren werd diep gestuurd door een lange bal van achteruit en legde met z’n snelheid de gehele verdediging van ONR in de luren en schoot de bal daarna beheerst binnen. Hierna volgde een tegenvaller voor de JO15, want in een duel op het middenveld blesseerde Thymen zich dusdanig dat hij niet verder kon spelen, waardoor Waskemeer het restant van de wedstrijd met 10 man verder moest. Door de man-meer situatie liet ONR zich meer gelden, maar echt grote kansen werden er niet gecreëerd doordat alle spelers van Waskemeer de mouwen opstroopten en het noodzakelijke stapje extra zetten. De groenhemden konden voor de rust de voorsprong zelfs uitbreiden tot 4-1 door een fantastisch afstandsschot vanaf 25 meter van Sander en een geplaatste schuiver van Aren vanaf de rand van de 16 meter. Ook na de rust bleef de wedstrijd gelijk op gaan, maar door de overtalsituatie van ONR bleef de gastheer gevaarlijk en bracht de marge terug naar 2. Een speler van ONR ontweek de buitenspelval en schoot daarna onberispelijk binnen. De Rodenaren gingen hierna volop in de aanval in een alles-of-niets poging. Hierdoor gaven ze achterin ruimte weg, waar Aren optimaal gebruik van maakte. Op de spreekwoordelijke brommer zoefde hij langs meerdere ONR verdedigers alsof ze er niet stonden, waarna hij verwoestend de bal tegen de touwen schoot. Een paar minuten later bracht ONR de marge wederom terug naar 2 doordat een zondagsschot vanaf 30 meter schitterend in de kruising belandde. Waskemeer bleef ook gedurende het laatste gedeelte van de wedstrijd het meest dreigend en werd gevaarlijk door een schot van Aren die op de lat uiteenspatte. Ook Sander kreeg een grote kans uit een penalty nadat de bal op een arm van een verdediger belandde, maar hij schoot de bal net naast. Toch was het slotakkoord voor Sander, die daarmee revanche nam voor zijn misser vanaf 11 meter. Een mislukte uittrap van de keeper van ONR eindigde bij hem, waarna het voor hem een koud kunstje was om te scoren. Dit was direct het laatste wapenfeit van de wedstrijd omdat de scheidsrechter het eindsignaal gaf. Moegestreden konden de spelers daarna de verdiende overwinning gaan vieren! Door deze driepunter staat Waskemeer nog steeds derde op de ranglijst. Met nog twee wedstrijden voor de boeg heeft de JO15 dus nog alles om voor te spelen, al behoort een kampioenschap helaas niet tot de mogelijkheden. Volgende week staat de wedstrijd tegen Trinitas op het programma. Trinitas is door het geringe aantal gespeelde wedstrijden (5 stuks) qua verliespunten medekoploper van de competitie, waardoor Waskemeer hier op voorhand een zware dobber aan gaat krijgen. De resultaten en het vertoonde spel van de afgelopen wedstrijden bieden echter voldoende perspectief en aangezien de wedstrijd gespeeld wordt op het eigen sportpark ’t Ald Leger gaan de spelers er alles aan doen om de punten in eigen huis te houden met hulp van het thuispubliek!
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0