JO15 in tweede helft langs Trinitas

JO15 in tweede helft langs Trinitas Afgelopen zaterdag speelde de JO15 haar laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Op sportpark ’t Ald Leger was Trinitas de tegenstander. De club is ontstaan in 2012 uit een fusie tussen vv Boyl en OZC en is de voetbalvereniging van de dorpen Boijl, Elsloo en Zorgvlied. Vooraf waren de gasten terug te vinden op plaats zes van de ranglijst met 12 punten, maar doordat ze twee wedstrijden minder gespeeld hebben stonden ze op basis verliespunten boven de JO15. Waskemeer kende een stroeve competitiestart aangezien in de eerste vier wedstrijden maar vier punten werden behaald. Het team heeft echter nu de smaak te pakken, want de laatste vier wedstrijden eindigden 3 maal in een overwinning en in één gelijkspel. De JO15 begon daarom vol vertrouwen aan de wedstrijd. Om 11:15 begonnen beide teams onder leiding van scheidsrechter Melle Stoker aan de wedstrijd. Trinitas nam gelijk het initiatief en zette Waskemeer het eerste kwartier onder druk. Ondanks het vele balbezit creëerden de gasten echter naast enkele afstandsschoten geen grote kansen. De JO15 kwam gedurende de eerste helft steeds beter in de wedstrijd. Door enkele vlotte combinaties kwamen Jerre en Sander in kansrijke positie binnen het strafschopgebied, maar beide kwam helaas niet tot een doelpoging. De grootste mogelijkheid van de eerste helft was voor Rik, maar zijn vrije trap vanaf ongeveer 20 meter eindigde op de paal. Ook na de rust bleef Waskemeer de bovenliggende partij. Kansen waren er voor Jerre, Anne en Sander maar helaas vanuit groen-zwart oogpunt hadden ze het vizier niet op scherp staan. Waskemeer bleef vertrouwen houden in de goede afloop en bleef de aanval zoeken. Uiteindelijk was het Anne die de ban brak. Hij kreeg een bal aangespeeld op 25 meter van het doel en zag zijn kans schoon. Verwoestend schoot hij de bal tegen de touwen waarbij de keeper van Trinitas geheel kansloos was. Nog geen twee minuten later was het wederom raak. Een corner werd door de sluitpost van de gasten verkeerd verwerkt waardoor deze via een eigen speler de goal in frommelde. Hierna was het verzet bij Trinitas definitief gebroken en kon Waskemeer vrijuit voetballen. Dit resulteerde in de slotminuten ook nog in de 3-0. Rik werd aangespeeld op de rand van de zestien meter, omspeelde zijn man middels een heerlijke individuele actie en plaatste daarna de bal met een lobje over de keeper in het lege doel. Hierna vond de leidsman Stoker, die een prima wedstrijd floot, het welletjes en gaf het eindsignaal. Onder een luid en verdiend applaus van het toegestroomde publiek zochten de spelers daarna de kleedkamers op. Door deze overwinning kan Waskemeer wederom drie punten bijschrijven, waardoor de JO15 steviger op de derde plaats is komen te staan. Wederom een uitstekende teamprestatie van de JO15, waarbij alle spelers tevreden kunnen terugkijken op de wedstrijd en een pluim verdienen voor het vertoonde spel. Volgende week wordt de laatste competitiewedstrijd van het seizoen gespeeld. Het behalen van de tweede plaats is dan ook nog mogelijk indien nummer 2 RWF punten verspeeld. Dan zal Waskemeer echter wel zelf haar wedstrijd moeten winnen, wat een hele uitdaging zal worden. Zaterdag speelt de JO15 namelijk “El Clásico” op sportpark De Hichte tegen sv Haulerwijk. Naast het feit dat Waskemeer graag nog een plekje wil stijgen wordt er natuurlijk ook gespeeld om de sportieve eer in deze derby. De spelers van de JO15 hopen u daarom ook te mogen begroeten in het uitvak in Haulerwijk om ze te ondersteunen in de jacht op de volgende driepunter!
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0