JO15 boekt eclatante overwinning in derby tegen Haulerwijk

JO15 boekt eclatante overwinning in derby tegen Haulerwijk Afgelopen zaterdag stond de derby op het programma voor de JO15 op het eigen sportpark ’t Ald Leger tegen sv Haulerwijk. Hier werd door de spelers van Waskemeer al weken reikhalzend naar uit gekeken aangezien bij de tegenstander veel bekenden van school zitten. Voor de wedstrijd waren er al diverse weddenschappen afgesloten en Waskemeer was er dus alles aan gelegen om de drie punten in eigen huis te houden. Ook met het oog op de ranglijst was het van belang om de derby in winst om te zetten om de aansluiting te behouden met de top. Op een prima bespeelbaar veld werd om 10:00 uur gefloten voor de aftrap door leidsman De Boer. Waskemeer nam het initiatief en liet de tegenstander gelijk blijken dat de punten vandaag in Waskemeer zouden blijven. De aanval, bestaande uit Aren, Sander en Anne was vaak in het strafschopgebied te vinden wat resulteerde in twee schoten op de paal. Achterin dreef de verdediging , onder leiding van onze eigen “Beer van Waskemeer” Rik, de aanvallers van Haulerwijk tot wanhoop door elke dreigende aanval in een vroeg stadium te ondermijnen. Doelpunten konden op deze manier niet uitblijven en het was Sander die de ban brak door beheerst de keeper van Haulerwijk te passeren. Hierna ging het snel en waren het achtereenvolgens Alex, Aren en Frits die raak schoten. De kopjes bij Haulerwijk gingen naar beneden en Waskemeer was heer en meester. Dit kwam echter niet tot uiting in meer doelpunten en hierdoor ging Waskemeer rusten met 4-0 voorsprong. Na de thee werden er wat positionele wisselingen doorgevoerd en begon Waskemeer onder een stralende najaarszon aan de tweede helft. Ook nu had Waskemeer de overhand en het was Aren die op volle snelheid de verdediging van Haulerwijk en de luren legde en de 5-0 binnen schoot. Daarna was het de beurt aan Rik die met twee doelpunten zijn duit in het zakje deed en nogmaals Aren. Tussendoor was het Haulerwijk die de spreekwoordelijke eretreffer maakte. Door een tactische omzetting kwam Bart op de rechtsvoor positie te spelen en hij kon dit bijna bekronen met een doelpunt maar schoot de bal langs de verkeerde kant van de paal. Het slotakkoord van de wedstrijd was aan Alex die met twee doelpunten zijn oude voetbalclub pijn deed en daarmee het doelpuntentotaal naar de dubbele cijfers bracht. Dit was het sein voor scheidsrechter De Boer, die een uitstekende wedstrijd floot en daarvoor de terechte complimenten ontving van de thuis- en uitploeg, om het eindsignaal te geven. Door de eindstand van 10-1 konden de spelers van Waskemeer na de wedstrijd hun weddenschap incasseren en de verwachting is dat hier op school nog veel over gesproken gaat worden. Door deze overwinning blijft Waskemeer ongeslagen en draait het mee in bovenste regionen van de ranglijst. Na de wedstrijd nam Imme het woord in de kleedkamer en gaf aan dat zij in het belang van haar revalidatie stopt met voetballen. Imme heeft zich de afgelopen jaren gepresenteerd als bijna onpasseerbare sluitpost en heeft menig tegenstander hiermee tot wanhoop gebracht, met als persoonlijk hoogtepunt het kampioenschap met de D1 in 2016. We hopen dat we Imme nog vaak langs de lijn kunnen begroeten als supporter en wensen haar alle goeds voor de toekomst! Onderstaande wedstrijdfoto’s zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0