JO15 boekt solide overwinning in en tegen Marum

JO15 boekt solide overwinning in en tegen Marum Afgelopen zaterdag mocht Waskemeer JO15 aantreden in Marum tegen de plaatselijke voetbalvereniging. sv Marum is op de ranglijst terug te vinden in de middenmoot en had de afgelopen wedstrijd overtuigend met 6-0 gewonnen. Om aansluiting te behouden met de koplopers moest deze wedstrijd echter gewonnen worden door Waskemeer. Onder toeziend oog van oud 1ste keeper Johan (Jopie) Bouma begon Waskemeer voortvarend aan de wedstrijd. Marum werd direct vastgezet op eigen helft en de verdediging van Marum had het lastig met snelle buitenspelers van Waskemeer. Het eerste doelpunt kon op deze manier niet uitblijven en het was Aren die de ban brak door á la Max Verstappen door de verdediging te racen en met een bekeken schuiver de keeper passeerde. Ook het tweede doelpunt kwam op naam van Aren nadat hij wederom op volle snelheid de verdediging van Marum te kijk zette en beheerst binnen schoot. Hierna dacht Waskemeer de buit al binnen te hebben en de wedstrijd op tachtig procent uit te kunnen spelen. Dit werd direct afgestraft door Marum waar de spits na een vrije doortocht Sietse Jan passeerde. Na dit doelpunt keerde het geloof terug bij Marum en kwam Waskemeer zowaar onder druk te staan. Tot echte grote kansen leidde dit niet en het was juist Aren die de marge weer op twee bracht door een counter uit het boekje. Vlak voor de thee schoot Sander nog op goal vanaf dertig meter onder het mom van “als je niet schiet kun je ook niet scoren”, en deze bal belande op een prachtige wijze in de kruising. Tijdens de rust werden er wat tactische wisselingen doorgevoerd en werd onderling afgesproken Marum niet nogmaals terug te laten komen in de wedstrijd. Dit kwam direct tot uiting in een doelpunt van Alex. Hierna verdween het geloof bij de spelers van Marum en kon Waskemeer uitlopen naar  9-1 door doelpunten van Alex, Rik en Sander. Na een goede voorzet van Rik was het Bart die met een uiterste krachtsinspanning met de punt van z’n schoen de tussenstand in de dubbele cijfers bracht. Alex kon daarna nog zijn derde van de ochtend maken en bepaalde daarmee de eindstand op 11-1. Door deze overwinning blijft Waskemeer in “the winning mood” en meldt het zich in de top van de ranglijst. Zeker het spel in de tweede helft geeft vertrouwen voor de toekomst. Aanstaande zaterdag speelt de JO15 op het eigen sportpark ’t Ald Leger tegen hekkensluiter Gorredijk (aanvang 10:00). Een mooie kans voor diegenen die nog geen plannen hebben voor de zaterdagochtend om een leuke pot voetbal mee te pakken. De entree is gratis!
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0