JO15 haalt uit tegen De Sweach

JO15 haalt uit tegen De Sweach Een warm maar bewolkt sportpark ’t Ald Leger vormde afgelopen zaterdag het decor voor de derde competitiewedstrijd van de JO15. De bezoekers uit Beetsterzwaag, dat in de volksmond ook wel de “parel van Opsterland” wordt genoemd volgens Wikipedia, stonden bij aanvang van de wedstrijd op de laatste plaats. Toch had De Sweach geen hele dikke nederlagen geleden en kwam het totdusver al zes keer tot scoren. Van onderschatting kon dan ook geen sprake zijn en Waskemeer zou scherp aan de wedstrijd moeten beginnen om de drie punten in eigen huis te houden. Om stipt 10:05 floot de prima fluitende scheidsrechter De Boer voor de aftrap en was het gelijk Waskemeer die het initiatief nam. Met verzorgd voetbal en snel combinatiespel werd de tegenstander, tot groot genoegen van beide trainer/coaches Melle Stoker en Joost van Burgsteden, vastgezet op eigen helft. Doelpunten konden op deze manier niet uitblijven en het was Aren die de ban brak door vanuit een ogenschijnlijk onmogelijk hoek raak te schieten. Ook het tweede doelpunt kwam op naam van Aren die “op de brommer” drie man voorbij liep en beheerst de keeper passeerde. Waskemeer bleef doordrukken en kwam met goed positiespel steeds weer in scoringspositie, waarbij Alex het geluk niet aan zijn zijde had en twee keer de lat raakte. Hierna was het woord aan Sander die liet zien de afgelopen jaren veel geleerd te hebben van zijn jeugdtrainers en met drie individuele hoogstandjes, waaronder een lob vanaf 25 meter, de keeper te machtig was. Tussendoor vormde Thymen ook nog het eindstation van een vlotte combinatie over de linkerflank en schoot hij de bal vanaf de rand van de zestien over de kansloze keeper heen. Hierdoor ging Waskemeer met een 6-0 voorsprong de rust in, waar de puntjes nog even op de spreekwoordelijk i werden gezet. Ook de tweede helft schoot Waskemeer uit de startblokken en bleek de scherpte van de eerste helft nog steeds aanwezig te zijn. Na twee doelpunten van Rik bleek dat de tegenstander deze scherpte miste, aangezien deze de tweede helft met tien man waren begonnen. Ook met elf man was De Sweach echter de mindere en kon Waskemeer vrijuit blijven voetballen op jacht naar meer. De score liep gestaag op onder andere door een bevrijdend doelpunt van Alex, die de bal vanaf de rand van de zestien in de winkelhaak schoot. De laatste tien minuten werd Bart doorgeschoven naar de rechtsvoor positie. Deze tactische zet betaalde zich direct uit en Bart liet zien het scorend vermogen van zijn vader geërfd te hebben door twee keer raak te schieten. Dit was het sein voor de scheidsrechter om af te fluiten en uiteindelijk is de teller gestokt bij 14-0. Door deze overtuigende overwinning blijft Waskemeer ongeslagen en is het na drie wedstrijden de trotse koploper. Het vertoonde spel plus het feit dat Waskemeer dit seizoen als een hecht team voor de dag komt stemt de technische staf tot grote tevredenheid. Aanstaande zaterdag speelt de JO15 de inhaal bekerwedstrijd tegen Nieuw Roden. Ondanks het feit dat Waskemeer al uitgeschakeld is in de beker wil het hier goed voor de dag komen en ervoor zorgen dat ook Nieuw Roden aan de zegekar gebonden wordt. Tot volgende week! Onderstaande wedstrijdfoto’s zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0