JO15 lijdt geflatteerde nederlaag

JO15 lijdt geflatteerde nederlaag Afgelopen woensdag speelde de JO15 tegen de buren uit Bakkeveen. Aangezien de Feansters voor zaterdag 7 april niet voldoende spelers op de been konden brengen werd de wedstrijd doordeweeks gespeeld. De wedstrijd stond als thuiswedstrijd ingepland, maar door de overvloedige regenval werd in onderling overleg besloten te spelen op het kunstgras in Bakkeveen. De “gasten” draaien een wisselvallig seizoen en waren vooraf terug te vinden aan de onderkant van de middenmoot, met 3 punten uit 3 gespeelde wedstrijden. De JO15 stond met 4 punten uit 3 wedstrijden nipt boven Bakkeveen. Naast de sportieve belangen met het oog op de ranglijst ging het natuurlijk om de spreekwoordelijk eer, aangezien de JO15 bij de tegenstander veel bekende gezichten zag. Onder leiding van scheidsrechter Haites werd er om 19:00 afgetrapt onder de rook van de uitkijktoren Belvédère. Bakkeveen trok gelijk het initiatief naar zich toe, waarbij vooral de boomlange spits zich liet gelden. Deze brak twee keer door de verdediging van Waskemeer, waarbij hij optimaal gebruik maakte van zijn lichaam, en passeerde twee keer beheerst keeper Egbert. De JO15 was hierdoor even van slag, maar bleef geconcentreerd voetballen. In de stromende regen creëerde Alex de eerste kans voor Waskemeer. 1-op-1 met keeper kwam laatstgenoemde echter als winnaar uit de strijd. De hieruit volgende corner kwam wederom voor de voeten van Alex, maar zijn volley miste precisie en ging richting zwembad Dúndelle. Ondanks enkele gevaarlijke uitbraken van de pijlsnelle Aren en Anne bleef de spits van Bakkeveen een plaag voor de verdediging en schoot voor de rust nog tweemaal raak, waarmee hij zijn doelpuntentotaal op 4 bracht. Tijdens de thee hadden de drijfnatte spelers van Waskemeer de tijd om op te warmen. Afgesproken werd dat de 2de helft werd begonnen met een 0-0 tussenstand (zoals dat ook in de jongste jeugd werd wijsgemaakt door oud-leider Van Vilsteren). De JO15 begon daarna fel aan de tweede helft en knokte voor wat het waard was. Het spelbeeld kantelde daardoor volledig ten opzichte van de eerste helft. Onder leiding van laatste man Sander ging Waskemeer steeds aanvallender spelen, waarbij elke dreigende uitbraak van Bakkeveen werd onderschept door keeper Egbert. Dit resulteerde in een grote kans van Aren, maar deze vond vanaf de 6-meter lijn de keeper op z’n pad. De JO15 bleef aandringen en werd gevaarlijk door afstandsschoten van Rik, Sander en Anne. Uit een tegenstoot van Bakkeveen was het de voorstopper die opstoomde en vanaf dertig meter de bal snoeihard in het dak van de goal schoot. Waskemeer bleef ook hierna proberen om via combinatievoetbal gevaarlijk te worden, maar verder dan een individuele actie van Aren die langs de goal vloog kwam het niet. Hierna vond scheidsrechter Haites (die een uitstekende wedstrijd floot) het welletjes en mocht Waskemeer gaan douchen. Ondanks het feit dat de 5-0 nederlaag anders doet vermoeden had Waskemeer gezien het spelbeeld in de tweede helft recht op in ieder geval de spreekwoordelijke eretreffer. Dat deze er niet kwam kan Waskemeer zichzelf verwijten, aangezien het de mogelijkheden die het kreeg niet benutte. De komende week zullen de spelers van de JO15 het nodige vanuit het Bakkeveen kamp gaan vernemen, maar Waskemeer kan zich troosten met het feit dat het de koppen niet liet hangen na de snelle achterstand en dat het bleef knokken voor wat het waard was. Zaterdag 7 en 14 april is de JO15 vrij, waarna het de competitie hervat op 21 april om 10:45 thuis tegen RWF. De spelers van Waskemeer zullen gebrand zijn op revanche en hopen dat u als toeschouwer aanwezig zult zijn om de JO15 hierin te ondersteunen!
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0