JO15 speelt oefenwedstrijd tegen vv Drachten

JO15 speelt oefenwedstrijd tegen vv Drachten Als voorbereiding op de competitie speelde de JO15 afgelopen zaterdag een oefenwedstrijd tegen vv Drachten JO15-2. De tegenstander eindigde in de najaarscompetitie als een-na-laatste in de 2de klasse en komt daardoor in het voorjaar uit in de 3de klasse. De JO15 komt door het kampioenschap in de 4de klasse ook uit de in de 3de klasse. Deze wedstrijd zou daarom ook een goede graadmeter zijn voor het aankomende seizoen. Onder winterse omstandigheden werd er om 10:30 afgetrapt op het kunstgras van sportpark “De Peppel”. Doordat Sietse Jan nog niet volledig hersteld is van zijn armbreuk moest er geïmproviseerd worden op keepersvlak. Met Thymen op de goal was het captain Sander die de wedstrijd in gang zette vanaf de aftrap. De gastheren zette Waskemeer gelijk onder druk en de JO15 moest zich beperken tot verdedigen. Desondanks kwam de JO15 er enkele malen gevaarlijk uit op de counter, waarbij Aren met z’n snelheid een plaag was voor de verdediging. Nadat Alex in eerste instantie één-op-één met de keeper z’n vizier niet op scherp had staan was het een paar minuten later wel raak. Alex wist een steekpass van Aren op waarde te schatten en schoot vanaf de rand van de zestien beheerst raak. VV Drachten bleef echter de bovenliggende partij en een tegendoelpunt kon op deze manier niet uitblijven. Een corner werd door Waskemeer niet goed verwerkt en vanuit de kluts was het de spits van Drachten die Thymen verschalkte. Hierna bleef de JO15 onder druk staan en bleek de buitenspelval van Waskemeer nog niet optimaal te functioneren waardoor de Drachtenaren tweemaal een vrije doortocht hadden en de ruststand van 3-1 op het bord schoten. Tijdens de thee kon de JO15 even opwarmen en werd Thymen vervangen door Bart als keeper. Na de rust bleef het lange tijd gelijk opgaan maar begon het Waskemeer op te breken dat het nog maar één keer getraind had. Hier maakte Drachten optimaal gebruik van waardoor het kon uitlopen naar een 5-1 eindstand. Deze wedstrijd heeft laten zien dat er nog werk aan de winkel is voor de JO15 en dat in de 3de klasse uit een ander vaatje getapt moet worden. Er zijn echter ook voldoende aanknopingspunten om tijdens de trainingen van aankomende week op verder te bouwen. Aanstaande zaterdag staat op het eigen sportpark ’t Ald Leger de derby tegen ODV op het programma en Waskemeer zal er alles aan doen om dan goed voor de dag te komen!
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0