JO15 wint overtuigend van RWF

JO15 wint overtuigend van RWF Op een zonnig en warm sportpark ’t Ald Leger speelde de JO15 afgelopen zaterdag de derby tegen RWF uit Frieschepalen. De gasten waren voor de winterstop nog actief in de tweede klasse, maar eindigden hierin als twee-na-laatste waardoor ze stapje terug hebben gedaan. Dat RWF kan voetballen was vooraf dus al duidelijk, maar bleek ook uit het feit dat ze alle vijf gespeelde wedstrijden hadden gewonnen waardoor ze de koppositie innamen. De JO15 had tot dusver vier wedstrijden gespeeld en daaruit vier punten gehaald. Vooral de laatste wedstrijd tegen Bakkeveen (5-0 verlies) stond bij de spelers nog in het geheugen gegrift en ze waren hierdoor gebrand op revanche! Om 10:45 floot scheidsrechter Wagenaar de wedstrijd in gang. Beide teams waren elkaar de eerste tien minuten aan het aftasten, waardoor er voor het publiek weinig gebeurde. Hierna kwam RWF steeds beter in de wedstrijd, maar in grote kansen resulteerde het niet. Dit kwam onder andere doordat Rik als laatste man een uitstekende wedstrijd speelde en als “stofzuiger” meerdere aanvallen van RWF in een vroeg stadium kon onderbreken. Toch was het RWF wat op een 1-0 voorsprong kwam door een hard afstandsschot die door de vingers van Egbert glipte. Waskemeer ging echter niet bij de pakken neerzitten en bleef geconcentreerd voetballen. Een afstandsschot van Sander ging net naast en een rollertje van Alex was een prooi was voor de keeper. Ook Aren kwam een aantal keer gevaarlijk door de verdediging van de gasten heen, maar zijn voorzetten bereikten helaas geen medespelers. Tijdens de rust werden de koppen bij elkaar gestoken en maakten de spelers de afspraak dat ze nog feller en actiever gingen spelen, omdat ze voelden dat er mogelijkheden lagen tegen RWF. Waskemeer begon hierdoor veel beter aan de tweede helft en schoot uit de startblokken. De verdediging, bestaande uit Rik, Lasse, Bart, Ruben (en later Sinne) stonden stuk voor stuk hun mannetje en gaven hun directe tegenstander geen kans. Het spelbeeld kantelde hierdoor en nu was het RWF wat het vuur aan de schenen gelegd kreeg. Het was uiteindelijk Aren die voor de gelijkmaker tekende. Hij werd diep gestuurd door een uitstekende steekpass van Sander en troefde zijn tegenstander af op snelheid. 1-op-1 met de keeper schoot hij de bal daarna overtuigend tegen de touwen. De JO15 nam echter geen genoegen met deze tussenstand en bleef volop aanvallen. Nog geen vijf minuten later kreeg Waskemeer loon naar werken. Rik werd aangespeeld buiten de 16 meter, waarna hij op avontuur ging en middels een individuele actie de bal achter de keeper in het netje schoot. RWF leek hierdoor geknakt en kwam er voetballend niet meer aan te pas. Toch bleef het met een marge van één doelpunt spannend. Aren had de 3-1 op z’n voet, maar helaas vanuit groen-zwart perspectief schoot hij de bal op de paal. Uiteindelijk was het toch Aren die marge op twee bracht. Een identieke situatie als bij de eerste goal deed zich voor, maar nu ontving hij de steekpass van Rik en ook nu kwam hij 1-op-1 met de keeper als winnaar uit de strijd. Tien minuten voor tijd had Alex nog een grote kans op de 4-1, maar hij schoot de bal richting hoveniersbedrijf Zuidema na een prima voorzet van Rik. Ook RWF kreeg nog een grote kans, maar Sinne wist de bal door een uiterste krachtsinspanning tot corner te verwerken. Hieruit werd door RWF niet gescoord, waardoor de uitstekend fluitende leidsman van dienst voor het einde kon fluiten. Hierna barste het feest los bij de spelers van de JO15 en kon onder luid applaus van het toegestroomde publiek de kleedkamer worden opgezocht. Al met al kan de JO15 terugkijken op een goede wedstrijd, waarbij met name de tweede helft de technische staf tot tevredenheid stemt. Ondanks de hitte zette iedereen zich voor de volle 100% in en gingen de spelers voor elkaar door het vuur. RWF was hier als koploper niet tegen bestand en de winst van de JO15 was een echte teamprestatie. Waskemeer hoopt deze lijn door te kunnen trekken, want volgende week staat er wederom een derby op het programma op sportpark ’t Ald Leger. Ditmaal wordt er gespeeld tegen Donkerbroek/Makkinga. Ondanks het vroege aanvangstijdstip (8:30) hoopt de JO15 op uw support! Onderstaande wedstrijdfoto’s zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0