JO9 eindigt seizoen met nipte nederlaag tegen Trinitas

JO9 eindigt seizoen met nipte nederlaag tegen Trinitas Nadat vrijdag de laatste training voor de winterstop op het programma stond voor de JO9 werd zaterdag de laatste wedstrijd van het jaar 2019 gespeeld. Hiervoor moesten de groenhemden van coaches Kim Groot en Tom Stellingwerf de gemeentegrens over en afreizen naar Boijl, waar gespeeld werd tegen Trinitas. Op een zwaar bespeelbaar veld werd de wedstrijd om 9:00 in gang gezet. Beide teams hielden elkaar goed in evenwicht en gaven weinig weg. Waskemeer dacht tot scoren te komen nadat een terecht gegeven vrije trap kiezelhard door Matthijs werd binnengeschoten. De scheidsrechter was echter van mening dat de bal niet op de juiste plaats lag waarna Matthijs zijn huzarenstukje van zojuist helaas niet nogmaals kon herhalen. Enkele minuten voor het rustsignaal was het Trinitas die op voorsprong wist te komen. Een geplaatste schuiver was keeper Isa te machtig waardoor het thuispubliek reden tot juichen had. Hierdoor ging Trinitas met 1-0 voorsprong de rust in. De tactische aanwijzingen van coaches Kim Groot en Tom Stellingwerf in de kleedkamer tijdens de pauze betaalden zich uit in de tweede helft, want na de wedstrijdhervatting schoot Waskemeer uit de startblokken. Dit resulteerde in enkele mooie aanvallen en kansen, maar helaas werd het net niet gevonden. De aloude voetbalwet dat als je zelf niet scoort de tegenstander dat wel doet gold vandaag ook in Boijl. De thuisploeg wist namelijk uit een vlijmscherpe counter op een 2-0 voorsprong te komen. Lang bleef de marge echter niet op twee staan, want een speler van Trinitas wist de bal schitterend tegen de touwen te schieten. Echter, helaas voor hem deed hij dat in zijn eigen doel, waardoor Waskemeer weer helemaal terug was in de wedstrijd. Wat volgde was een alles-of-niets slotoffensief en onder de enthousiaste aanmoedigingen van het meegereisde Waskemeer publiek volgde een groen-zwarte aanvalsgolf. Hierdoor ontstond in de Waskemeer defensie logischerwijs ruimte voor de spelers Trinitas. De thuisploeg wist hier in de slotminuut optimaal van te profiteren en kwam op een 3-1 voorsprong. De wedstrijd was hiermee definitief beslist en nadat Waskemeer de aftrap had genomen floot de scheidsrechter voor het eindsignaal. Ondanks de nederlaag heerste er geen mineurstemming bij de groenhemden, want de spelers hebben een prima wedstrijd op de mat weten te leggen. Het team kan daarom met een goed gevoel terugkijken op de wedstrijd alsmede de gehele eerste seizoenshelft. De spelers maken een prima ontwikkeling door en weten het publiek altijd te vermaken met acties, dribbels en natuurlijk doelpunten. De voetballiefhebber is bij de JO9 altijd aan het juiste adres voor een mooi potje voetbal! Met het ingaan van de winterstop hebben de spelers nu even de tijd om bij te komen en te genieten van een welverdiende rustperiode. Als het team de ingezette lijn van de eerste seizoenshelft ook in 2020 weet door te trekken belooft dit veel goeds voor het nieuwe jaar! Onderstaande foto’s geven een impressie van de voetbalochtend in Boijl.