Oefenwedstrijd tegen Boornbergum'80 mondt uit in overwinning

Oefenwedstrijd tegen Boornbergum'80 mondt uit in overwinning Nadat Waskemeer een oefencampagne had afgelegd met wedstrijden tegen onder meer Drachtster boys 2, Rottevalle en Velocitas, werd vorige week de competitie hervat met een degelijke 0-2 overwinning op hekkensluiter VC Trynwalden. Zaterdagmiddag stond het eerste thuisduel van 2018 op het programma tegen v.v. Anjum. Echter, doordat halverwege zaterdagochtend koning winter om zich heen sloeg met enkele sneeuwbuien, werd de wedstrijd geannuleerd en kon op de valreep een oefenwedstrijd in Beetsterzwaag geregeld worden tegen Boornbergum'80, titelkandidaat uit de vijfde klasse A. De groenhemden kwamen zonder Freddie van der Velde, spits Douwe van der Mei, centrale verdediger Mark Veldman en de bijna van een zware achillespeesblessure herstelde speler/trainer Herman Rozema in actie. Tot slot waren ook de sluitposten Bouma en Boonstra niet inzetbaar, waardoor een beroep werd gedaan op Wietse-Jan Beijert. Een mooie gelegenheid om verschillende andere eerste selectie spelers aan het werk te zien. In de openingsfase speelden de groenhemden erg onzorgvuldig. In een te laag tempo kon Boornbergum'80 het gevaar redelijk goed afhouden en wist het via de snelle Wiersema zelfs enkele kansjes te creëren. Na ruim 20 minuten spelen was het Jurrien Hummel die middels een afstandsschot de doelman verschalkte, waarna het verzet gebroken was. Waskemeer begon ietwat eenvoudiger te spelen in een hoger tempo, wat verschillende goede mogelijkheden opleverde. Na de 2-0 van Bouwe Veenstra, scoorde Mitchell Schievels tweemaal. Na de thee werden Rik Haven en Bart Roijenga binnen de lijnen gebracht voor Oene Bouma en doelman Wietse-Jan Beijert, waardoor de goed spelende linkermiddenvelder, Tim Haven, op eigen verzoek de tweede helft mocht keepen. In de tweede helft wist Boornbergum'80 direct een tweetal kansen te creëren, maar gescoord werd er niet. Terstond kwam de zestienjarige Sander Visser binnen de lijnen voor Jurrien Hummel. De voortdurend gevaarlijke Mitchell Schievels wist uiteindelijk viermaal te scoren in het tweede bedrijf, waarmee hij een half dozijn wist vol te schieten. Boornbergum'80 benutte een eenvoudig gegeven strafschop, waardoor de eindstand van 8-1 werd bereikt. Al met al een eenvoudige overwinning, waarmee de groenhemden, ondanks de afgelasting, in het wedstrijdritme zijn gebleven. Zaterdag wacht het uitduel tegen WTOC, mits de voorspelde forse temperaturen onder het vriespunt uitblijven. Bekijk hieronder de door Jaco Jonkman gemaakte wedstrijdfoto's.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0