Team uitgelicht: kabouters

Team uitgelicht: kabouters Deze periode is het relatief stil op ons sportpark. Door de aangescherpte Corona maatregelen waren alle jeugd- en seniorencompetities in eerste instantie voor ten minste vier weken stilgelegd. Echter, gezien de afgelopen dinsdag aangekondigde verlenging van de bestaande maatregelen lijkt het er nu op dat de winterstop vroegtijdig is aangebroken. Dit betekent dat er de komende maanden op zaterdag geen wedstrijden gespeeld zullen worden. Gelukkig mag de jeugd ook onder huidige maatregelen nog wel blijven trainen. Om toch het zaterdagse voetbalgevoel vast te houden doen we in deze periode een voorstelrondje van onze jeugdteams. De voorgaande weekenden zijn de JO9 (LINK), JO10 (LINK) en JO12 (LINK) al uitgebreid aan bod gekomen. Voordat we doorgaan naar onze juniorenteams worden eerst de kabouters aan u voorgesteld. De kabouters zijn de jongste voetbaltelgen die onze vereniging rijk is. Dit talentvolle team staat onder de bezielende begeleiding van Joost van Burgsteden, Sinne Jonkman en Mirthe de Vegt. Vanaf 21 augustus trapt het team op vrijdag het weekend af met een training van 17:15 tot 18:00. Inmiddels hebben de kabouters nu twaalf trainingen achter de rug, een mooi moment om de balans op te maken van het seizoen tot dusver. De selectie bestaat uit een aantal ervaren kabouters die ook vorig jaar furore maakten op het voetbalveld. Daarnaast zijn er dit seizoen een aantal nieuwe aanwinsten verwelkomt die daarmee hun eerste meters op voetbalschoenen hebben gemaakt. Deze nieuwe lichting spelers voelde zich op het voetbalveld gelijk als een vis in het water en hebben zich stuk voor stuk uitstekend ontwikkeld! De groep bestaat inmiddels uit negen leergierige en enthousiaste jongens en meisjes die van elke training een waar voetbalfeest weten te maken. Zowel de spelers als de trainers vermaken zich opperbest tijdens de trainingen waardoor de tijd voorbij vliegt! Elke training start met tikkertje om de spieren los te maken als warming-up. Daarna staan er tijdens elke training meerdere voetbaloefeningen op het programma waarmee de kabouters spelenderwijs kennis maken met het voetbalspelletje. Een populaire oefening is het krokodillenspel, waarbij de kabouters van de ene oever naar de andere oever moeten oversteken met de bal. De krokodil doet er echter alles aan om dit verhinderen! Daarnaast behoort ook het slalom spel en uiteraard de partijvorm tot de favorieten. Aangezien vorige week de wintertijd is aangebroken en het weer slechter wordt zijn de trainingen sinds kort verplaatst naar de sporthal. Zo kunnen de kabouters zich ook tijdens de gure herfstdagen in het zweet blijven werken! Lijkt het je leuk om een keertje mee te doen dan is dit uiteraard mogelijk! De trainingen vinden elke week plaats op vrijdag en duren van 17:15 tot 18:00. Deelname is geheel kosteloos en opgave vooraf is niet nodig. Voor meer informatie kan er contact gezocht worden met Joost van Burgsteden (06-49712288 / joost_burgsteden@hotmail.com). Een ding is in ieder geval nu al zeker, er komt weer een talentvolle lichting spelers aan. En aangezien de jeugd de toekomst heeft belooft dit veel goeds voor de komende jaren! Kabouters van links naar rechts: Asa Janajoe, Hidde Veenstra, Julian ten Hoor, Lisa Opdam, Jorrit Stuiver, Hidde Stuiver, Samuel Poortinga, Doutsen Dijkstra & Renske Hut.