Tiental Waskemeer pakt volle buit in Veenhuizen

Tiental Waskemeer pakt volle buit in Veenhuizen Zaterdagmiddag heeft Waskemeer de ongeslagen reeks van Veenhuizen doorbroken, welke voorafgaand aan het duel zesmaal op rij niet had verloren. Op sportpark Achter de Molen wist een gretig Waskemeer van de spelers uit het gevangenisdorp te winnen. Na een 0-1 ruststand werd het middels een tweede helft waarin veel gebeurde uiteindelijk 1-2 voor het tiental groenhemden. Voor de gasten opende Sander Visser de score en was het Rick Haven die het winnende doelpunt binnen kopte. Nadat de pupil van de week van Veenhuizen naast schoot, deed de equipe van oefenmeester Raymond Middel hetzelfde in de openingsfase. In een open wedstrijd was het de thuisploeg die veelvuldig slordige voorzetten afleverde en waren het de gasten die regelmatig onzorgvuldig waren in de eindpass aan de rand van het strafschopgebied. Desondanks waren het de groenhemden die in de eerste helft op voorsprong kwamen. Middels een fraaie uitbraak en een mooie sleepbeweging op de linkerflank van aanvoerder Holder, belandde de bal voor het doel, waarbij de jonge Sander Visser het meest alert was en in de kleine hoek raak schoot. Beide partijen kregen enkele mogelijkheden zonder dat er daadwerkelijk gescoord werd. Zo kwam Nicky Smid via een mooie pass van de hardwerkende Willem de Jong in kansrijke positie in het strafschopgebied. Smid verzuimde snel genoeg te schieten dan wel de bal af te geven op de mee opgekomen Douwe van der Mei. Ook een poging van afstand van Jelmer Haltes was een prooi voor de doelman. De wedstrijd werd ontsierd door een ondermaats optreden van arbiter Strampel, welke tijdens dit duel voortdurend aan beide zijden merkwaardige beslissingen nam, waarmee het spel regelmatig stil werd gelegd en een kaartenregen voor het minst of geringste volgde. In de tweede helft leek Waskemeer nauwelijks in de problemen te komen, mede doordat er als collectief werd gestreden. Enkele corners en vrije trappen resulteerden niet in de gelijkmaker voor Veenhuizen, de uitbraken van Waskemeer waren niet daadkrachtig genoeg. Tweemaal wist doelman van Valen de voorsprong voor Waskemeer te behouden. Eenmaal middels een geweldige reflex aan de rand van het strafschopgebied en eenmaal middels een degelijke redding uit een vrije trap. Met nog ruim een kwartier te spelen werd bij een ingooi verzorging voor aanvoerder Holder toegestaan na een eerdere pittige overtreding waar niet voor gefloten werd. De aanvoerder krabbelde op en ging niet snel genoeg buiten de lijnen, mede omdat dit niet werd aangegeven. Een volstrekt onbegrijpelijke tweede gele kaart volgde, waardoor Waskemeer met tien spelers verder moest. Binnen enkele minuten werd een terechte vrije trap in kansrijke positie aan de gastheren toegekend. De vrije trap werd slim genomen, ware het niet dat de doelpuntenmaker, zoals wel vaker deze middag, in buitenspelpositie verkeerde door een geslaagde buitenspelval. De aanvaller schoot raak, het vlagsignaal van de grensrechter werd genegeerd door de arbiter en het onreglementaire doelpunt werd geldig verklaard. De druk van Veenhuizen nam toe, waardoor een negatieve afloop voor Waskemeer dreigde te ontstaan. Met nog vier minuten te gaan waren het Willem de Jong en invaller Tim Haven die een corner wisten af te dwingen door druk te houden op de verdediging. De corner van Willem de Jong werd door Jelmer Haites voor het doel langs gekopt, waarna in een druk strafschopgebied Rick Haven van dichtbij op wilskracht raak kopte en daarmee matchwinner werd, aangezien Veenhuizen aansluitend haar laatste inzet voorlangs schoot. Ondanks deze belangrijke en broodnodige overwinning die als collectief is bereikt, was het jammerlijk genoeg na afloop de leidsman die het onderwerp van het gesprek was. Middels deze overwinning bivakkeert Waskemeer in de grote middenmoot van de competitie. Volgende week wacht de laatste thuiswedstrijd van 2018 op sportpark 't Als Leger. De aftrap tegen Niekerk vindt om 14:00 uur plaats.
Uitslagen
10/11 SDS 1 Waskemeer 1 4 - 1