Waskemeer boekt verdiende zege op Veenhuizen

Waskemeer boekt verdiende zege op Veenhuizen Op sportpark t' Ald Leger heeft Waskemeer een overtuigende zege behaald op v.v. Veenhuizen. Na een matige serie van de groenhemden werd een broodnodige zege bijgeschreven tegen de bewoners uit het gevangenisdorp. Na een 3-0 voorsprong bij rust, werd het uiteindelijk 5-2 voor de thuisploeg. De collectieve prestatie kreeg door een viertal doelpunten van Bouwe Veenstra  extra glans. Sander Visser, welke eveneens goed speelde, maakte het andere doelpunt. Op een matig bezocht sportpark t'Ald Leger werd de derby Waskemeer - Veenhuizen onder zonnige omstandigheden gespeeld. Waskemeer begon sterk aan het duel en gaf de gasten geen enkele kans om het spel te maken. Dit resulteerde in voortdurende dreiging voor de groenhemden. In de openingsfase was Bouwe Veenstra het dichtst bij de openingstreffer, zijn inzet verdween buiten het bereik van de doelman op de paal. Enkele minuten later was het wel raak. Op aangeven van Tim Haven faalde Veenstra oog in oog met de doelman niet door de 1-0 binnen te schuiven. Nadat de sterk spelende Jelmer Haites, die vele duels op het middenveld wist te winnen, op aangeven van Willem de Jong naast had geschoten en de Jong zelf uit de corner van Tim Haven rakelings het doel mistte, was het de jeugdige Sander Visser die middels een prachtige actie zijn directe tegenstander het nakijken gaf en vervolgens de doelman passeerde. Waskemeer had zwaar de overhand en gaf in de defensie nagenoeg onder leiding van aanvoerder Holder geen enkele mogelijkheid weg. De snelle Willem de Jong kon op de flank de bal te veroveren, waarna hij middels een lob de doelman poogde te omzeilen. Diens inzet was tekort, maar de gretige Veenstra verlengde met het hoofd de poging van de Jong, waarna de 3-0 een feit was. Nadat Veenstra middels een gevaarlijke uitbraak Willem de Jong niet kon bereiken, schoot diezelfde ongrijpbare Veenstra op aangeven van de Jong van dichtbij hoog over, waardoor er met een 3-0 voorsprong de kleedkamer werd opgezocht. In de tweede helft startte Waskemeer opnieuw scherp en creëerde het diverse mogelijkheden tegen het onmachtige Veenhuizen, welke het restant van de competitie door deze nederlaag om des keizers baard lijkt te gaan spelen. Binnen het uur was het opnieuw Veenstra die tot scoren wist te komen. Mede door de positie waarin Waskemeer verkeerd, bleef het onder leiding van aanjager Rozema op het middenveld scherp en alert spelen, dit tot het genoegen van het thuispubliek die de laatste weken bepaald niet verwend is. Nadat Willem de Jong voor open doel over had geschoten, was het Veenstra die het quartet compleet maakte (5-0). De licht aangeslagen Jelmer Haites verliet het veld voor Jurrien Hummel. Laatstgenoemde was net binnen de lijnen toen hij Veenstra in kansrijke positie wist te bereiken. De inzet slaagde niet, waarna terstond de gasten een strafschop toegekend kregen. De goed leidende arbiter Bakker kon niet anders dan de bal op de stip leggen nadat Tjeard Haites onnodig in aanraking kwam met een speler van Veenhuizen. De strafschop werd nog door Mechiel van Valen met de hand beroerd, waarna de bal alsnog in het doel verdween. Nadat ook Bart Roijenga en Jerre Wagenaar binnen de lijnen waren gekomen voor Tjeard Haites en Sander Visser, was Tim Haven met een vrije trap gevaarlijk. Even later mochten de gasten in de absolute slotfase nog eenmaal scoren tegen de moegestreden groenhemden (5-2). Terstond was het scheidsrechter Bakker die voor het eindsignaal floot, waardoor de verdiende overwinning een feit werd. Volgende week is Waskemeer vrij, het weekend erop volgt VIOD Driezum thuis. Om 14:00 uur wordt op sportpark t' Ald Leger afgetrapt. Onderstaande wedstrijdfoto's zijn gemaakt door Jaco Jonkman.
10/11 SDS 1 Waskemeer 1 4 - 1
1 Zwaagwesteinde 1 26 54