Waskemeer 3 dendert ook langs Leo

Waskemeer 3 dendert ook langs Leo Dit weekend speelden de mannen van het derde hun tiende competitiewedstrijd van het seizoen. Na de nederlaag van afgelopen dinsdag tegen Achilles 1894 waren de mannen van leider Zandberg gebrand op revanche. Dit moest dan gebeuren tegen vv Leo, die vooraf terug te vinden waren op plek 5 met 8 gespeelde wedstrijden en 15 punten. Voetbalvereniging Leo is opgericht op 12 juni 1932 en speelt haar wedstrijden onder de rook van Assen op sportpark Marsdiek in Loon. Met 31 actieve jeugdteams en 6 seniorenteams is Leo te beschouwen als een grote vereniging waar Waskemeer op voorhand een zware kluif aan zou gaan hebben. Om 15:00 verzamelden de heren van Zandberg bij het voetbalveld. Nadat de gebruikelijke kopjes koffie genuttigd waren werd de kleedkamer opgezocht. Hier nam Zandberg het woord en doorliep het tactische strijdplan waarbij hij het belang benadrukte van deze wedstrijd. Winst zou namelijk betekenen dat Waskemeer de onderste regionen zou laten voor wat het is en aansluiting zou vinden met de middenmoot. De volgende manschappen werden het veld in gestuurd:

Willem Hut Jacco Uithoff / Jenno de Boer / Robin Veenhuizen / Tjado Rinzema Klaas van der Veen / Sander Visser / Romke Bouma / Remco Melles Robert Zandberg / Hendrik Haaisma

Wissels: Tomar Peeters, Ruben Visser en Jarno Haaisma

Om stipt 16:00 floot scheidsrechter Bert Beijert de wedstrijd in gang. Waskemeer nam gelijk het initiatief en zette de gasten onder druk. Leo wist zich hier geen raad mee en het 1ste doelpunt hing in de lucht. Na +/- 20 minuten was het zover. Een schitterende combinatie tussen Hendrik Haaisma en Romke Bouma werd door laatstgenoemde op waarde geschat, waarna deze de keeper passeerde. Ook na dit doelpunt bleef Waskemeer de bovenliggende partij. A-junior Sander Visser speelde de wedstrijd van z’n leven en domineerde het middenveld. Het moge dan ook geen verassing zijn dat hij aan de basis stond van de 2-0 voor Waskemeer. In de dertigste minuut stuurde hij Robert Zandberg, die de gehele eerste helft voor enorm veel dreiging zorgde, de diepte in. Zandberg maakte hierbij optimaal gebruik van z’n snelheid en trok een sprint vanaf het middenveld, waarmee hij de verdediging van Leo het nakijken gaf. Als een ware goalgetter schoot hij daarna de bal in de korte hoek langs de kansloze keeper en nam hierdoor zoals zo vaak zijn team op sleeptouw. Een zeer verdiend applaus van het aanwezige publiek volgde. Verdedigend gaf Waskemeer weinig weg, waarbij vooral het optreden van de uitstekend spelende captain Jenno de Boer het vermelden waard is. Toch kon niet voorkomen worden dat Leo vlak voor de rust iets terug deed. Een schot van afstand was Willem Hut te machtig. Tijdens de thee nam Zandberg de tactiek nogmaals door en voerde wat positionele wisselingen door. Tomar Peeters, Ruben Visser en Jarno Haaisma werden ingebracht voor de moegestreden Robert Zandberg, Remco Melles en Sander Visser. Leo begon sterk aan de tweede helft en voerde de druk op. Echter stond het verdedigend als een huis en de ballen die op goal geschoten werden waren een prooi voor Willem Hut, die keepte als in zijn jonge jaren. Toch moest Waskemeer in de 75ste minuut de 2-2 incasseren, waarbij de spits van Leo scoorde uit buitenspelpositie. Waskemeer liet de koppen niet hangen en bleef geconcentreerd aanvallen. Leider Zandberg bleef z’n manschappen vanaf de zijkant fanatiek coachen. Dit betaalde zich uiteindelijk uit in de 3-2! Een corner van Jacco werd door Klaas van der Veen verlengd op de vrijstaande Ruben Visser. Deze schoot de bal loeihard langs de verbouwereerde keeper tegen de touwen! Een gouden wissel dus van Robert Zandberg, die vandaag wederom liet zien een getalenteerd leider te zijn. De laatste minuten werden door Jenno de Boer en kornuiten professioneel uitgespeeld, waardoor de overwinning een feit was! Door deze driepunter haakt Waskemeer aan bij de middenmoot. De statistieken van de laatste wedstrijden, vijf gespeelde wedstrijden met 12 punten, zijn veelbelovend voor het slot van de competitie. Het is dat er in deze competitie geen periodekampioenschappen te verdelen zijn, anders had de PK kar al voorgereden kunnen worden! Volgende week speelt Waskemeer de derby tegen De Griffioen op het eigen sportpark ’t Ald Leger (aanvang 13:00). Dan zal blijken of ook de gasten uit Oosterwolde aan de zegekar gebonden kan worden. Het vertrouwen daarin is in ieder geval groot bij Robert Zandberg en zijn manschappen! De foto is gemaakt tijdens het uitduel tegen ACV, die onlangs in een 4-2 overwinning eindigde.
1 Boerakker 2 0 0
2 Donkerbroek 2 0 0