Waskemeer 3 wint overtuigend van Achilles 1894

Waskemeer 3 wint overtuigend van Achilles 1894 Afgelopen zaterdag speelde het derde van coach Robert Zandberg op sportpark ’t Ald Leger tegen het vierde van Achilles 1894. De gasten zijn met 14 gespeelde wedstrijden en 7 punten de hekkensluiter van de competitie. Waskemeer doet het wat dat betreft met 16 punten een stuk beter, maar doordat de laatste wedstrijd onnodig met 3-2 verloren ging van ACV 8 bivakkeert het derde nu aan de onderkant van de middenmoot. Om de aansluiting te blijven behouden met de hoger geplaatste teams moest er daarom gewonnen worden. Leider Zandberg had daarom dagen gewerkt aan een tactisch strijdplan. Nadat alle spelers zich hadden verzameld in de kleedkamer nam hij het woord en legde iedereen persoonlijk uit wat er van hem verwacht werd. Hierna stuurde hij zijn manschappen naar buiten voor de warming-up, waarna met de volgende opstelling begonnen werd:

Jesse van Vilsteren Jacco Uithoff / Oene Bouma / Jenno de Boer / Tom Stellingwerf Robin Veenhuizen / Age Visser / Roelof Freerk Eringa / Ruben Visser Gijs Vonk / Klaas van der Veen Wissels: Tomar Peeters, Patrick Koiter, Romke Bouma & Robert Zandberg

Om 16:00 begon Waskemeer onder leiding van scheidsrechter De Wit aan de wedstrijd. In de eerste twintig minuten waren er weinig hoogtepunten te noteren. Hier kwam verandering in toen Klaas van der Veen door brak op de linker kant en Gijs Vonk inspeelde. Deze wist de keeper te omspelen en te scoren met zijn gouden linkerbeen. Dit werd uiteraard grootst gevierd door Gijs, waarmee hij verder is gestegen in de vedette-ranking binnen de vereniging. Nog geen vijf minuten later moest Klaas van der Veen noodgedwongen vervangen worden door Robert Zandberg. Ook Ruben Visser kon niet verder (de geruchten gaan dat Ruben het op Koningsdag iets te bont heeft gemaakt), waarna hij vervangen werd door Patrick Koiter. Gedurende het restant van de eerste helft had Waskemeer het betere van het spel, maar verder dan een kans voor Gijs Vonk die de bal niet tussen de palen wist te plaatsen kwam het helaas niet. Hierdoor ging het derde rusten met een 1-0 voorsprong. Ook na de thee domineerde Waskemeer het spelbeeld, maar uitgespeelde kansen werden niet gecreëerd. Robert Zandberg probeerde hier verandering in te brengen door Tomar Peeters in te brengen voor de moegestreden Gijs Vonk. Tomar stond nog geen vijf minuten in het veld of de eerste mogelijkheid diende zich al aan. Na een vlotte combinatie tussen Age Visser, Jenno de Boer en Roelof Freerk Eringa werd Robert Zandberg diep gestuurd. Deze haalde achterlijn, zag Tomar Peeters vrij staan en speelde de bal naar hem. Oog-in-oog met de keeper kon Tomar helaas niet zijn voet tegen de bal krijgen, waardoor deze 100% mogelijkheid onbenut bleef. Waskemeer bleef aandringen en was voortdurend gevaarlijk door het swingende middenveld. Verschillende kansen deden zich voor, waarbij de rechter flank met Jacco Uithoff en Robin Veenhuizen verdienstelijk uit de verf kwam. Uiteindelijk viel dan toch de terechte 2-0, en wie anders dan Robert Zandberg nam deze voor zijn rekening. Hij ging een één-tweetje aan met Oene Bouma, waarna Robert Zandberg optimaal gebruik maakte van zijn snelheid en de bal beheerst langs de keeper plaatste. Zoals zo vaak nam hij hiermee zijn team op sleeptouw zoals een groot leider zich dat betaamt. Tien minuten na de 2-0 kwam de meest besproken actie van de middag en wederom was Robert Zandberg hierbij betrokken. Na een goede combinatie tussen Robin Veenhuizen en Roelof Freerk Eringa kwam de bal bij Robert Zandberg terecht. Deze kapte twee man uit en wist met een fenomenale hakbal de mee opgekomen Roelof Freerk Eringa te bereiken. Door dit technische hoogstandje werd de gehele defensie van Achilles 1894 inclusief de keeper op het verkeerde been gezet, waardoor het een koud kunstje was voor Eringa om de bal beheerst in de verre hoek te plaatsen. Vlak voor tijd resulteerde goed aanvallend werk van Oene Bouma in een voorzet van hem op Tomar Peeter, die daarmee vrij voor de goal werd gezet. Helaas voor de groen-zwarten wist hij deze kans niet te benutten, waarna de leidsman De Wit het welletjes vond en floot voor het einde. Hierna barste het feest los bij het derde en werden ze terecht onder luid applaus ontvangen in de kantine. Door deze overwinning heeft de derde de weg omhoog weer ingeslagen en is er aansluiting gevonden bij de middenmoot. Het moge dan ook duidelijk zijn dat Robert Zandberg na afloop opgetogen was over de uitslag: “Ik vind dat we een goede pot voetbal op de mat hebben gelegd. Mijn tactische strijdplan heeft uitstekend gewerkt en we hebben de tegenstander geen moment de illusie gegeven dat er hier iets te halen was. Daarnaast is het voor mij persoonlijk ook super om het goede voorbeeld te geven en mijn team wederom op sleeptouw te nemen door bij twee doelpunten betrokken te zijn. In de aankomende wedstrijden komen we nog lager geklasseerde teams tegen, dus we hebben zeker nog mogelijkheden om te stijgen op de ranglijst." Na deze wijze woorden mengde Robert Zandberg zich met zijn team in het feestgedruis in de kantine, waar onder muzikale klanken van Ray Delando en zangeres Jayden de overwinning tot in de late uurtjes gevierd werd!
1 Boerakker 2 0 0
2 Donkerbroek 2 0 0