Waskemeer de kansen, ONT de punten

Waskemeer de kansen, ONT de punten Waskemeer heeft zaterdagmiddag een pijnlijke nederlaag geleden. Eerder dit seizoen wist Waskemeer nog ONT met een klinkende 5-1 overwinning te verslaan, ditmaal werd een gestolen nederlaag geleden. In blessuretijd werd het 2-1 voor ONT, terwijl Waskemeer daarvoor diverse malen op het aluminium en de doelman was gestuit. Middels deze nederlaag zijn de meeste ploegen uit de onderkant van de ranglijst aangeklampt bij de middenmoot waar Waskemeer deel vanuit maakt. Op sportpark Douwekamp was het arbiter Oostwoud die onder een straffe wind voor de aftrap floot. Waskemeer wist vanaf minuut één voor dreiging te zorgen. Er stond nog geen vijf minuten op de klok toen Jurrien Hummel zijn vrije trap op de deklat uiteen zag vallen. Doordat de gasten aan bleven dringen op de openingstreffer, was ONT diverse malen genoodzaakt om overtredingen te maken. Nadat Holder hard handig naar de grond was gewerkt, verdween een vrije trap van Hummel op twintig meter van het ONT doel in de handen van de keeper, welke deze middag een sta in de weg bleek te zijn voor Waskemeer. Tegen de verhoudingen in kwam ONT op voorsprong. Een spaarzame doelpoging was direct raak. Hielke Knippels schoot de bal vanaf een meter of dertig in de bovenhoek. Doelman Mechiel van Valen raakte de bal met de vingertoppen, maar de bal vloog desondanks tegen de touwen. Terstond leek Bouwe Veenstra de gasten op gelijke hoogte te brengen, maar diens schot na een knappe actie verdween op de binnenkant van de paal. Aansluitend was het doelman Ament die enkele reddingen moest verrichten, waaronder op die van Tim Haven en Bouwe Veenstra. Rik Haven kopte uit een corner net naast het doel en een prachtige voorzet van Mark Veldman kon niet door een aanvaller binnen worden gewerkt. ONT bleef aardig combineren, maar verder dan enkele corners en in de kiem gesmoorde acties op de flanken kwam men niet. In de tweede helft kreeg Waskemeer op alle fronten een groter veld overwicht, waardoor er opnieuw vele mogelijkheden werden gecreëerd zonder dat dit het gewenste resultaat opleverde. Reden daartoe was diverse malen de keeper van ONT, welke met katachtige reflexen de ballen uit het doel wist te werken. De vrije trap van Jurrien Hummel werd gekeerd en een kopbal van Rik Haven verdween op de lat. Even later kopte Bouwe Veenstra hard richting het doel, maar ook zijn inzet kwam via de lat het speelveld weer in. Nadat arbiter Oostwoud een forse tackle op aanvoerder Holder weg wuifde en na herhaaldelijk tijdrekken eindelijk de doelman eens aansprak, kon de leidsman niet anders dan een strafschop toekennen na een duidelijke overtreding in het strafschopgebied. Jurrien Hummel schoot via de binnenkant van de paal hard raak. Een gelijkspel leek een zekerheid, de volle buit was mogelijk. Echter, was het de thuisploeg die er met de volle winst van door wist te gaan in de 92e minuut. De keeper van ONT nam een verre uittrap, welke door de wind werd gedragen. Herman Rozema leek de bal vol onder druk weg te kunnen koppen, maar de bal verdween in de kluts bij Dennis Bakker die daardoor een vrije doortocht kreeg en voorbij van Valen raak schoot. Het slot akkoord was tekort om opnieuw op gelijke hoogte te komen, waardoor een verlies partij resteerde. Volgende week wacht thuis het duel tegen hekkensluiter VIOD Driezum. Onderstaande wedstrijdfoto's zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
10/11 SDS 1 Waskemeer 1 4 - 1
1 Zwaagwesteinde 1 26 54