Waskemeer haalt uit tegen Berlikum

Waskemeer haalt uit tegen Berlikum In eigen huis heeft Waskemeer goede zaken gedaan door Berlikum met maar liefst 6-2 te verslaan. Na een vroege tegentreffer kwam Waskemeer middels een snelle gelijkmaker terug in de wedstrijd en stond het na twee benutte strafschoppen in de rust met 3-1 voor. In de tweede helft werd het duel definitief in het voordeel van de groenhemden beslist. De thuisploeg was het meest dreigend deze middag en wist de gasten voornamelijk op inzet en duelkracht te verslaan. De productie voor de groenhemden werd verzorgd door Jurrien Hummel, Douwe van der Mei, Bouwe Veenstra (2x) en Mitchell Schievels (2x). Nadat ter nagedachtenis aan Daniel Postema, welke een jaar geleden noodlottig om het leven kwam, de aftrap door diens zoon Leon Postema werd verricht, floot scheidsrechter van der Wal uit Lemmer voor de aftrap. Waskemeer startte voortvarend en kwam via Bouwe Veenstra gevaarlijk door over de rechterflank, waarna een voorzet volgde op Douwe van der Mei. Middels een uiterste krachtsinspanning kon van der Mei al glijdend over de grond zijn voet achter de bal zetten die rakelings naast ging. Onoplettendheid bij Waskemeer zorgde ervoor dat Ruben Eijzenga een snelle treffer mocht aantekenen. Lang konden de gasten niet van de voorsprong genieten. Een door Jurrien Hummel genomen vrije trap werd feilloos door Douwe van der Mei in het doel geschoten. Waskemeer nam de overhand en won vele duels, waarna gevaarlijke situaties ontstonden. Nadat een verdediger van Berlikum een sliding inzette op de bal, waarbij Regillio Holder naar de grond ging, gaf de scheidsrechter tot ongenoegen van de gasten een strafschop die vervolgens succesvol door Jurrien Hummel werd binnengeschoten. Nadat een prachtige steekpass van Jurrien Hummel net te hard was voor Mitchell Schievels, werd de spits terstond wederom de diepte ingestuurd. De aanvaller werd gevloerd en ditmaal zonder protesten van de tegenstander mocht Waskemeer opnieuw aanleggen vanaf elf meter. Ditmaal schoot Schievels onberispelijk raak. Berlikum stelde er weinig tegenover. Eenmaal kwam Waskemeer goed weg, nadat een afzwaaiende voorzet op de lat belandde. Zelf had Waskemeer nog enkele goede kansen. Douwe van der Mei had voor open doel zijn tweede treffer van de middag kunnen maken, maar zag de bal net voor het aanleggen door het veld opstuiten. Enkele minuten daarvoor verdween de vrije trap van Freddie van der Velde rakelings over. In de tweede helft kregen de groenhemden een vrije trap, welke listig door Hummel genomen werd op Bouwe Veenstra. Diens harde voorzet belandde met medewerking van de keeper in het doel. Terstond kreeg Berlikum een strafschop toegekend. In een overvol strafschopgebied belandde de bal volgens de scheidsrechter op een arm van een verdediger van Waskemeer. De strafschop werd benut, waarna Berlikum op jacht ging naar de 4-3. Enkele minuten later werd Jurrien Hummel gewisseld voor Tim Haven. Nadat Romke Bouma een goed schot tot corner had verwerkt en een inzet via de paal wist te pakken nam de druk op het doel van Waskemeer af en ontstonden er ruimtes waar de groenhemden van wisten te profiteren. Opnieuw was het Bouwe Veenstra die scoorde, ditmaal op aangeven van Schievels. Binnen enkele minuten werd er opnieuw gescoord.  Schievels faalde oog in oog met de doelman niet, waarmee de eindstand van 6-2 op het scorebord werd genoteerd. Een verdiende, maar bovenal belangrijke overwinning, voor de groenhemden. Waskemeer blijft middels deze driepunter aansluiting houden met de grote middenmoot op de ranglijst. Onderstaande wedstrijdfoto's zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0