Waskemeer JO15 boekt klinkende overwinning

Waskemeer JO15 boekt klinkende overwinning Koning winter is in het land en dat was te merken! Onder winterse omstandigheden mocht Waskemeer JO15 afgelopen zaterdag aantreden tegen vv Roden JO15-5. De gasten uit Drenthe zijn terug te vinden in de middenmoot en hadden hun laatste competitiewedstrijd met 3-1 gewonnen van ONT. Aangezien Waskemeer vorige week van deze zelfde tegenstander overtuigend met 11-1 had gewonnen was de JO15 op voorhand de favoriet. Onder toeziend oog van oud-assistentcoach Van Vilsteren begon Waskemeer aan de wedstrijd. Roden had zich goed voorbereid op de wedstrijd en koos ervoor om te voetballen op de counter en de spreekwoordelijke bus voor de goal te parkeren. Waskemeer had het hier lastig mee en wist zich geen raad met de stugge verdediging van de Rodenaren. Toch werden er kansen gecreëerd door onder andere Aren en Sander maar deze hadden het vizier nog niet op scherp staan. Na 20 minuten werd de ban echter gebroken door captain Ruben die een voorzet beheerst met z’n rechtervoet in de hoek plaatste. Roden bleef echter gevaarlijk via counters en standaardsituaties en kwam zowaar terug in de wedstrijd. Een corner werd door Waskemeer niet goed verwerkt waarna deze ongelukkig achter invaldoelman Egbert viel. De JO15 was hierdoor even van de slag waardoor er voor de rust geen kansen meer gecreëerd werden. Tijdens de thee werden de handen en voeten opgewarmd en voerde de coaches een paar tactische wijzigingen door. Dit tactische inzicht van de technische staf werd direct beloond aangezien Rik binnen 30 seconden in de tweede helft de 2-1 op het scorebord schoot. Dit was het sein voor Waskemeer om de verdediging van Roden vast te zetten en de druk op de voeren. Na nog geen 5 minuten in de tweede helft was het Rik die als een wals door de verdediging van de Drentenaren stoomde en z’n tweede van de ochtend maakte. Hierna was de ban gebroken en Aren en nogmaals Rik profiteerde hier optimaal van en brachten daarmee de tussenstand op 5-1. Waskemeer bleef geconcentreerd voetballen om het doelsaldo op te krikken. Frits zag dat de keeper van Roden te ver voor de goal stond en schoot met een bekeken boogbal vanaf 25 meter de 6-1 op het scorebord. Na al dit doelpuntengeweld konden Marit en Sander niet achterblijven en zij brachten de marge op zeven door na goede individuele acties raak te schieten. Het slotakkoord was aan Aren die z’n snelheid gebruikte om zijn directe tegenstander af te schudden waarna hij 1-op-1 met de keeper niet faalde. Hierna floot de prima fluitende scheidsrechter Jongsma voor het einde van de wedstrijd en kon iedereen de warmte op zoeken van de kleedkamer. Al met al kan Waskemeer tevreden zijn over het feit het een prima teamprestatie heeft neergezet ondanks de Siberische omstandigheden en een tegenstander die ver inzakte op eigen helft. Door deze drie-punter blijft de JO15 zich in de top van de ranglijst bevinden met nog drie wedstrijden voor de boeg. Aanstaande woensdag staat de voor de 4de keer de wedstrijd tegen Nieuw Roden gepland, waarvan de hoop is dat deze dan nu eindelijk een keer gespeeld gaat worden.
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0