Waskemeer JO15 dendert door en verslaat ook ONT

Waskemeer JO15 dendert door en verslaat ook ONT Afgelopen zaterdag speelde Waskemeer JO15 tegen vv ONT JO15-3 uit Opeinde. ONT is de voetbalvereniging voor de dorpen Opeinde, Nijega en De Tike en is opgericht in 1962. Op dit moment is het met 520 leden een van de grotere verenigingen uit de omgeving. De JO15-3 van ONT is terug te vinden op plaats 5 en bevindt zich daarmee in de middenmoot. De afgelopen twee wedstrijden gingen verloren en daardoor was ONT gebrand op een goed resultaat. Waskemeer daarentegen is ongeslagen en had de overwinning nodig om mee te blijven doen om de koppositie. Onder een stralende najaarszon werd er om 10:30 afgetrapt door de groenhemden. Waskemeer trok gelijk het initiatief naar zich toe en zocht volop de aanval. De keeper bleek echter onpasseerbaar en  had een engeltje op de lat aangezien Waskemeer twee keer het aluminium raakte. ONT was echter wel effectief aangezien ze hun eerste kans direct benutte. De JO15 liet zich echter niet van de wijs brengen en bleef kansen creëren.  Nadat Waskemeer nogmaals de paal had geraakt was het uiteindelijk Sander die de bevrijdende gelijkmaker binnenschoot vanuit de kluts. Nog geen minuut later was het Aren die vanaf links doorbrak en de bal op een presenteerblaadje voorzette op  gelegenheidsspits Egbert die onberispelijk binnenschoot. Hierna liet Egbert zien op dreef te zijn doordat hij tweemaal 1-op-1 met de keeper beheerst raak schoot en daarmee een zuivere hattrick maakte. Hierdoor ging Waskemeer met een 4-1 ruststand de kleedbox in. Tijdens de rust werd door de spelers van de JO15 onderling afgesproken volle bak door te blijven voetballen op jacht naar meer doelpunten. ONT werd direct na de aftrap vastgezet op eigen helft en was daardoor gedwongen zich te focussen op verdedigen. Na vijf minuten in de tweede helft was het Sander die met een individuele actie zijn directe tegenstander in de luren legde en voor de 5-1 tekende. Nog geen minuut later was het wederom Sander die met een schitterende uithaal vanaf 25 meter de keeper passeerde. Het verzet van ONT was gebroken en het was Aren die hiervan profiteerde door een bal die terugkwam van de lat na een kopbal van Ruben binnen te tikken. Na al dit doelpuntengeweld kon Rik natuurlijk niet achterblijven. Nadat hij als aanvallende middenvelder werd gepositioneerd door de technische staf had hij een kwartier nodig om een hattrick te maken. Het slotakkoord van de wedstrijd was aan Alex. Hij schatte een diepe bal van Sander op waarde en plaatste deze met de punt van z’n schoen voorbij de keeper. Hierna vond de goed fluitende leidsman van ONT het welletjes en floot hij voor het eindsignaal. Door deze overwinning is Waskemeer nu de trotse koploper van de competitie, maar met nog vier wedstrijden te gaan is alles nog mogelijk. Het vertoonde spel van vandaag maakt echter dat de JO15 de komende wedstrijden met vertrouwen tegemoet gaat. Aanstaande woensdag speelt Waskemeer de inhaalwedstrijd in en tegen Nieuw Roden, waarna zaterdag Roden op bezoek komt op het eigen sportpark ’t Ald Leger. Tot dan!
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0