Waskemeer JO15 wint van Oerterp

Na de zwaarbevochten overwinnen op VEV’67 van vorige week stond zaterdag een nieuwe uitdaging op het programma voor de JO15 op het eigen sport ’t Ald Leger. Tegenstander Oerterp had haar eerste competitiewedstrijd overtuigend gewonnen met 7-0 van Haulerwijk, waardoor Waskemeer vol aan de bak zou moeten om de punten in eigen huis te houden. Na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Haites nam Waskemeer gelijk het initiatief. Dit resulteerde al snel in de 1-0 van Aren, die een diepe bal van achteruit op waarde inschatte en 1-op-1 met de keeper beheerst binnenschoot. Een paar minuten later deed een vrijwel identieke situatie zich voor en ook ditmaal was het Aren die de keeper passeerde. Waskemeer bleef gretig en gaf de tegenstander geen kans om zich terug te vechten in de wedstrijd. Aan de lopende band werden kansen gecreëerd en één hiervan werd door Sander benut. Oerterp stelde hier aanvallend weinig tegenover, maar het enige wapenfeit (een schot van dertig meter) was wel direct raak. Vlak voor de thee was het Aren die de marge weer op drie bracht nadat hij diep werd gestuurd uit een snel genomen vrije trap. Na de rust was het wederom Aren die op snelheid á la Speedy Gonzales de verdediging van Oerterp in de luren legde en z’n vierde van de dag binnenschoot. Dit doelpunt bleek een kantelpunt te zijn, aangezien men bij Waskemeer dacht de buit al binnen te hebben en de wedstrijd op halve kracht uit te kunnen spelen. Oerterp strafte dit direct af en kwam binnen een paar minuten terug tot 5-4. Hierna werden de koppen bij elkaar gestoken en werd er gestreden voor elke meter. Waskemeer knokte zich hierdoor terug in de wedstrijd en het was Alex die de bevrijdende 6-4 binnenschoot. Ook het slotakkoord was voor Alex die middels een geplaatst schot zijn doelpuntentotaal op 2 bracht. Dit was het teken voor de goed fluitende scheidsrechter Haites om het eindsignaal te geven, waardoor Waskemeer drie punten kan bijschrijven en zich in de top van de ranglijst meldt.

Al met al kan de technische staf van Waskemeer terugkijken op een goede eerste helft, maar de tweede helft heeft laten zien wat de consequenties zijn als gemakzucht in de ploeg sluipt. Aanstaande zaterdag is de JO15 vrij, waarna de competitie wordt hervat op 14 oktober thuis tegen De Sweach. Als het spel van de eerste helft wordt gecombineerd met de wilskracht en vechtlust van de tweede helft beloofd ook deze wedstrijd weer een spektakel te worden!

Onderstaande wedstrijdfoto's zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0