Waskemeer - Leovardia eindigt gelijk

Waskemeer - Leovardia eindigt gelijk Op sportpark 't Kalverdijkje mocht Waskemeer aantreden tegen Leovardia. De kampioen van vorig jaar in 4B kwam na ruim een kwartier spelen op voorsprong via de immer gevaarlijke Vic Rozendaal. Nog voor rust kwam Waskemeer langszij middels een eigen doelpunt van de Leeuwardenaren. Een vrije trap van Tim Haven werd door een verdediger met het hoofd verlengd, waarbij hij zijn eigen doelman wist te verschalken. In de tweede helft werd er niet meer gescoord. Onder regenachtige omstandigheden werd er afgetrapt op één van de vele kunstgrasvelden die sportpark 't Kalverdijkje rijk is. Leovardia probeerde middels verzorgd positiespel het doel van de groenhemden te bereiken. Mede doordat de gasten gedisciplineerd te werk gingen, was de thuisploeg niet bij machten om veel gevaar te stichten. Na ruim een kwartier te hebben gespeeld was het wel raak. De buitenspeler van Leovardia werd aangespeeld en draaide van diens directe tegenstander Bart Roijinga weg, waarbij hij het shirt van de verdediger vast pakte die daardoor machteloos achterbleef. De leidsman liet tot ontevredenheid van Waskemeer de actie doorgaan, waarna een afgemeten voorzet volgde. De lepe spits van de thuisploeg, Vic Rozendaal, wist de defensie af te schudden en kopte raak. Ondanks dat de thuisploeg meer balbezit had, was het Waskemeer dat in de fase die daarop volgde enkele goede kansen wist te creëren. Een corner van Tim Haven werd hard door Mitchell Schievels voorbij de doelman gekopt, maar een verdediger op de lijn wist de bal ternauwernood weg te werken. Ook de vele vrije trappen in het voordeel Waskemeer zorgden voor het nodige gevaar. Bij een vrije trap van Jurrien Hummel, welke zijn eerste minuten van dit seizoen kon maken na lang blessureleed, kon de doelman van Leovardia met een uiterste krachtsinspanning de bal nog maar net naar buiten werken. Nadat aanvoerder Holder op de helft van de tegenstander werd gevloerd, was het Tim Haven die de vrije bal inbracht. Daar de verdedigers van de thuisploeg door onder meer Schievels en Veenstra in de lucht onder druk werden gezet, was het een verdediger van Leovardia die de bal met het hoofd verlengde over diens eigen doelman heen, wat de 1-1 betekende. Vlak voor rust werd Bouwe Veenstra door Jurrien Hummel weggestuurd. De hardwerkende Veenstra ontglipte aan de Leeuwarder-defensie. De spits besloot buiten het strafgebied in eens te schieten, daar waar de bal beter nog enkele passen had meegenomen kunnen worden. Diens inzet verdween hoog over het doel. In de rust werd Jurrien Hummel vervangen door Hedzer van Veen. Ook in de tweede helft poogde Leovardia voortdurend de gevaarlijke buitenspelers te bereiken, wat veelal niet slaagde door adequaat ingrijpen van de gasten. Het spel speelde zich voornamelijk op het middenveld af, waardoor de amusementswaarde daalde. Nadat Leovardia een vrije trap net naast zag gaan, was het een goede actie over de linkerflank, waarna een afgemeten voorzet op Schievels volgde. De sterke aanvaller zag diens inzet rakelings over het doel verdwijnen. Terstond was het de thuisploeg die middels een uitbraak via Vic Roozendal over de rechterzijde gevaarlijk door kwam. Een voorzet over de grond volgde, waarbij de linker buitenspeler poogde voor de goed spelende Douwe van der Mei te komen. De verdediger werkte weg, waarbij de aanvaller van Leovardia zich maar al te graag ter aarde liet storten. De scheidsrechter twijfelde niet en kende geen strafschop toe. In de resterende minuten waren het aan beide zijden voornamelijk vrije trappen en corners die voor het gevaar moesten stichten. Uiteindelijk werd er niet meer gescoord, waarmee de ruststand tevens de eindstand werd. De gele kaarten werden minder gebroederlijk gedeeld dan de punten. Leovardia zag vijfmaal de gele kaart getoond worden, daar waar Waskemeer geen enkele kaart kreeg. Bekijk hieronder de door Jaco Jonkman gemaakte wedstrijdfoto's.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0