Waskemeer lijdt onnodige nederlaag tegen Grijpskerk

Waskemeer lijdt onnodige nederlaag tegen Grijpskerk Zaterdagmiddag is Waskemeer er niet in geslaagd om v.v. Grijpskerk op sportpark De Enk te verslaan. Op het kunstgrasveld werd enigszins geflatteerd met 3-0 verloren. De groenhemden hadden een behoorlijk veldoverwicht, maar wisten diverse goede kansen niet te benutten. Het stugge Grijpskerk wist zelf weinig te creëren, maar profiteerde maximaal van enkele persoonlijke fouten in de defensie, waardoor het met 3-0 wist te winnen. De groenhemden begonnen sterk aan de wedstrijd en waren de bovenliggende partij, waarbij goede kansen elkaar in rap tempo opvolgden, maar tot een voorsprong kwam het niet. Enkele gevaarlijke vrije trappen van Jurrien Hummel verdwenen rakelings over. Ook diverse goede voorzetten van Bouwe Veenstra en Freddie van der Velde konden niet door Mitchell Schievels en gelegenheidsspits Jan de Groot in doelpunten worden omgezet. Nadat Mitchell Schievels op aangeven van Regillio Holder oog in oog op de doelman vlak voorlangs schoot, sloeg Grijpskerk toe. Een corner werd door Mark Veldman weggewerkt, welke daarbij pijnlijk aan het hoofd werd geraakt. Tijdens de blessurebehandeling van de ervaren verdediger pompte de thuisploeg een bal het strafschopgebied in, waarbij doelman Bouma volledig mistastte en de bal in het doel zag verdwijnen. Waskemeer bleef positioneel sterk spelen en bleef dreiging houden op het doel van Grijpskerk. Middels stevig verdedigingswerk bij de thuisploeg, welke voornamelijk in de eerste helft harde charges niet schuwden, slaagde Waskemeer er niet in tot de gelijkmaker te komen. Met nog enkele minuten voor rust te gaan, produceerde de thuisploeg een tweede doelpoging, ditmaal van grote afstand over de grond. Door ondermaats keeperswerk mocht Grijpskerk aanleggen voor de rebound die eenvoudig binnen werd getikt. In de tweede helft werd routinier Herber Golsteijn binnen de lijnen gebracht voor Jurrien Hummel. Waskemeer had opnieuw een veldoverwicht, maar wederom werd er niet gescoord. Jan de Groot kreeg vanuit de combinatie met Bouwe Veenstra een levensgrote kans. Echter, diens inzet verdween voorlangs. Ook enkele pogingen van afstand van Van der Velde en met het hoofd van Schievels en Golsteijn brachten niet het gewenste resultaat. Nadat Hedzer van Veen binnen de lijnen was gekomen voor Mark Veldman, kreeg de sterk spelende Rik Haven een goede kans op de 2-1. Middels een afgeslagen voorzet, kreeg Haven een schietkans aan de rand van het strafschopgebied. Diens schot verdween net over. Met nog enkele minuten te gaan werd er opportunistischer gespeeld en moest de matig fluitende scheidsrechter Blom vaker een vrije trap aan Waskemeer toekennen. Doordat de scheidsrechter louter gele kaarten voor verbale situaties uitdeelde en niet voor overtredingen, werd het tempo van het spel in het restant van het duel erg vertraagd. In de absolute slotfase wist Grijpskerk in de counter opnieuw te profiteren. Hiermee wist de thuisploeg een 3-0 overwinning binnen te halen, zonder dat het zelfstandig echt gevaarlijk is geweest. Een tegenvaller voor de groenhemden die daarmee vooralsnog blijven bivakkeren aan de onderkant van de ranglijst.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0