Waskemeer onderuit in gelijkopgaande bekerontmoeting

Waskemeer onderuit in gelijkopgaande bekerontmoeting Na een intensieve voorbereiding, waarin personele tegenslagen voor enigszins tegenvallende resultaten hadden gezorgd, mocht Waskemeer zaterdagmiddag op sportpark ’t Ald Leger tijdens het eerste bekerduel van het nieuwe seizoen aantreden tegen LTC uit Assen. In een gelijk opgaande strijd was het LTC, welke vorig seizoen uit de 2e klasse degradeerde, dat aan het langste eind trok en met een 0-3 overwinning huiswaarts kon vertrekken. Nadat scheidsrechter Timmer uit Groningen het beginsignaal had gegeven, speelde het eerste kwartier van het duel zich voornamelijk af op het middenveld. LTC leek niet gerekend te hebben op de geboden weerstand van de thuisploeg, waardoor de gasten bij tijd en wijle ruw spel vertoonde om het bewegelijk middenveld van de thuisploeg in toom te houden. Dit resulteerde dan ook in verschillende overtredingen op de thuisploeg die telkens slechts met een vrije trap bestraft werden. Nadat de Drentenaren een schot over het doel van Boonstra zag verdwijnen, waren het de groenhemden die een tweetal kansrijke situaties niet wist te benutten. Freddie van der Velde werd middels een fraaie combinatie diep gestuurd, waarbij hij enkele LTC’ers wist te omzeilen. De voorzet belandde bij gelegenheidsspits Jan de Groot, welke diens inzet net over het doel zag verdwijnen. Enkele minuten later kwam Teggo Peeters een teenlengte tekort om een voorzet van Freddie van der Velde de juiste richting mee te kunnen geven. Daar waar Waskemeer de kansen niet in doelpunten wist om te zetten, was het in de 35e minuut aan de andere kant van het veld wel raak. Voor de gasten uit Drenthe was het Heerings die profiteerde van een uitglijdende Rick Haven. Mark Veldman kon niet meer herstellen, waardoor Heerings eenvoudig binnen kon werken. In de tweede helft was het Waskemeer dat voor meer dreiging wist te zorgen, maar waren het wederom de gasten die een opgelegde kans wisten te verzilveren. Ditmaal werd de verdediging van de thuisploeg onder druk gezet. De bal werd in een vroegtijdig stadium in de opbouw veroverd en hard binnengeschoten. Desondanks bleef Waskemeer voetballen en kreeg het enig veldoverwicht op het middenveld, wat uitmondde in frustraties bij de Assenaren met een drietal gele kaarten in een kort tijdsbestek tot gevolg. Na een uur spelen zag Ruben Groen zijn 2e gele kaart door de scheidsrechter getoond worden. De groenhemden brachten de zestienjarige debutant Sander Visser binnen de lijnen voor Teggo Peeters en hanteerden bij de man meer situatie een aanvallender formatie, waarmee enkele goede kansen werden gecreëerd. Nadat Gydo Jagersma binnen de lijnen was gekomen voor Tjeard Haites, was het Freddie van der Velde die voor de thuisclub de grootste kans op de 1-2 kreeg. De Drentse doelman wist knap redding te bieden en in de omschakeling was het vanuit buitenspelpositie LTC dat via Dissel tot scoren kwam. Waskemeer heeft nog een tweetal wedstrijden op het programma om zich klaar te stomen voor de competitie. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen FC Wolvega gevolgd door Haulerwijk thuis.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0