Waskemeer onderuit tegen Twijzel, ondanks bliksemstart.

Waskemeer onderuit tegen Twijzel, ondanks bliksemstart. Na een reeks van drie winstpartijen, heeft Waskemeer zaterdagmiddag in eigen huis verloren van sc Twijzel. Ondanks een vroege openingstreffer van Nicky Smid, mocht Twijzel na negentig minuten de volle buit bijschrijven. Op aangeven van Jurrien Hummel kon Nicky Smid binnen 5 minuten raak koppen. Na rust gaf Waskemeer niet thuis, waarin Twijzel driemaal wist toe te slaan. In de slotfase ontstonden er nog wat scrimmages voor het doel van de bezoekers, maar tot een aansluitingstreffer kwamen de groenhemden niet meer. Onder zonnige omstandigheden mocht Waskemeer zaterdagmiddag op het eigen sportpark 't Ald Leger aantreden tegen sc Twijzel. De wedstrijd was nog maar kwalijk begonnen of de gastheren kwamen al op voorsprong. Een vrije trap op grote afstand van het doel werd door Jurrien Hummel diagonaal achter het centrale verdedigingsduo van Twijzel gelegd, waarna Nicky Smid in de bovenhoek raak kopte. Doordat Waskemeer dankzij deze bliksemstart op voorsprong was gekomen, waren het de gasten die deze middag direct in de achtervolging mochten. In het gelijkopgaande duel, waarbij er meer sprake was van strijd en spanning dan van goed voetbal, waren het de manschappen van Johannes Douma die op gelijke hoogte leken te komen. Middels een aardige combinatie over de rechterflank brak Twijzel door. De vleugelspits was niet zelfzuchtig en gaf de bal voor op de inlopende spits, welke te gretig was en onbenullig buitenspel stond, waardoor het doelpunt terecht werd afgekeurd. Aan de andere zijde van het veld was het Willem de Jong die middels een prachtige actie op de achterlijn de verdediging van Twijzel het nakijken gaf en de bal voortrok. Tim Haven kon van dichtbij voor een leeg doel binnenwerken, maar schoot deze levensgrote kans om de score te verdubbelen ongelukkig naast het doel. Ondanks dat Twijzel wat vaker voor dreiging wist te zorgen voor het doel van Mechiel van Valen, was het de thuisploeg die er op snelheid uit poogde te komen en daarmee aardige mogelijkheden wist te creƫren, zoals bijvoorbeeld Nicky Smid die de bal net niet goed genoeg raakte om over de keeper heen te schieten. Er werd aan beide zijden niet meer gescoord, waardoor de groenhemden met een minimale 1-0 voorsprong de kleedkamers opzocht. In de eerste twintig minuten van de tweede helft ging het volledig mis voor de gastheren. Binnen twee minuten na rust, was het Wiebe Aardema die Twijzel op gelijke hoogte schoot. Twijzel oogde in deze fase feller dan de thuisploeg. Desondanks was het Nicky Smid die een kans kreeg om Waskemeer opnieuw op voorsprong te brengen, maar de spits zag zijn inzet van afstand op de paal uiteenspatten. Daar waar Waskemeer niet op voorsprong wist te komen, waren het de hongerige gasten die terstond de 1-2 produceerden. Onoplettendheid bij een snel genomen vrije trap, zorgde voor veel ruimte aan de rechterkant van het veld. De bal werd voorgetrokken en vervolgens simpel binnengewerkt. Nog binnen de zeventig minuten was het door onoplettendheid bij de thuisploeg Johannes van der Meulen die de gasten op een comfortabele 1-3 voorsprong zette. De thuisploeg bracht JO-19 junior Leon Clemens binnen de lijnen voor de moegestreden Jurrien Hummel. Het spelbeeld golfde op en neer, waarbij er enkele scrimmages voor het doel van Twijzel ontstonden. Nadat er nogmaals een offensieve wissel had plaatsgevonden (Sietze Keuning gewisseld voor Theo Meijerhof), was het Willem de Jong die een afgeketste bal over de doelman heen schoot, maar op de doellijn weg gekopt zag worden door een verdediger van de gasten. Enkele minuten later floot arbiter van der Molen voor het eindsignaal, waarmee de nederlaag voor Waskemeer definitief werd. Een gemiste kans voor de groenhemden om zich bij de top 3 van de ranglijst te mengen. Volgende week treedt Waskemeer in het bekertoernooi te gast aan tegen SDS uit Easterein. De aftrap vindt om 14:30 uur plaats. Onderstaande wedstrijdfoto's zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
Uitslagen
10/11 SDS 1 Waskemeer 1 4 - 1