Waskemeer onnodig tegen Anjum onderuit.

Waskemeer onnodig tegen Anjum onderuit. Waskemeer debuteerde zaterdagmiddag in de 3e klasse C tegen v.v. Anjum. De groenhemden hadden na een 0-1 achterstand een behoorlijk aantal opgelegde kansen om de wedstrijd in de eerste helft al te beslissen. Echter, stond het bij rust slechts 1-1 na een doelpunt van Tim Haven. In een knotsgekke tweede helft was het Anjum dat de meest gelukkige was. Namens Waskemeer waren het Freddie van der Velde en Regillio Holder die tot scoren wisten te komen. Dit bleek uiteindelijk niet afdoende te zijn voor een verdiend punt. Op sportpark t’Kolkenfjild zag het publiek in een heerlijke najaarszon Waskemeer de aftrap nemen. In de openingsfase golfde het spel op en neer, waarbij de thuisploeg zonder grote kansen te creëren de meeste dreiging had. Na een kwartier spelen was het deze middag voor de eerste maal raak. Anjum combineerde door het centrum van Waskemeer, waarbij niet afdoende door de defensie werd ingegrepen met als resultaat dat Jan Tijtsma verwoestend uit mocht halen. Waskemeer herpakte zich verdienstelijk en wist een behoorlijk aantal goede kansen te creëren. Mitchell Schievels was met zijn harde schot dat rakelings naast het doel verdween het dichtstbij de gelijkmaker. Ook een schot van Jan de Groot, Tim Haven en Seijo van der Veen leverden niet het gewenste resultaat op.  Na een half uur te hebben gespeeld was het Tim Haven die middels een goede actie de keeper in de lange hoek het nakijken gaf. Daar waar Anjum de weg voor rust volledig kwijt was, kon Waskemeer niet van het veldoverwicht profiteren. In de rust werd Hedzer van Veen, welke geblesseerd in de kleedkamer achterbleef, gewisseld voor Sietze Keuning. Waskemeer begon de tweede helft minder sterk, maar was nog steeds de bovenliggende partij. Nadat de leidsman over het hoofd had gezien dat aan de rand van het strafschopgebied de bal met de hand meegenomen werd door een speler van Anjum, werd vanaf de zijkant de bal hoog ingebracht en verdienstelijk binnengekopt met als resultaat dat Waskemeer voor de tweede maal deze middag tegen een achterstand aan keek. De groenhemden waren aangedaan en begonnen onnodige fouten te maken, wat drie minuten later opnieuw in een tegentreffer resulteerde. Ditmaal was het scheidsrechter Blom die tot ieders verbazing het buitenspelsignaal van diens assistent negeerde bij een counter van Anjum met de 3-1 tot gevolg. De groenhemden protesteerden tevergeefs. Met nog ruim een kwartier te spelen werd de licht aangeslagen Tim Haven gewisseld voor Bouwe Veenstra. Waskemeer kreeg enkele corners te verwerken en een vrije trap van Schievels die niet het gewenst resultaat opleverden. Nadat Bouwe Veenstra onderuit werd gehaald aan de rand van het strafschopgebied, was het Freddie van der Velde die de vrije trap verdienstelijk wist te benutten. Aanvoerder Holder, welke deze middag vele charges te verwerken kreeg, poogde de bal snel uit het doel te pakken. Bij het tumult dat ontstond, kreeg alleen de aanvoerder de gele kaart getoond. Daar waar een pass van achteruit iets te scherp was voor Seijo van der Veen, was het in de omschakeling opnieuw raak voor Anjum, waarbij de verdediging van Waskemeer niet vrijuit ging. Desondanks gaf Waskemeer zich nog niet gewonnen. Regillio Holder was het meest alert in een overvol strafschopgebied. Diens doelpunt werd eveneens goedgekeurd, daar waar de grensrechter van Anjum buitenspel constateerde. In de minuten die resteerden bleef de gelijkmaker uit, waardoor Waskemeer verzuimd heeft het debuut in de derde klasse te belonen. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Zwaagwesteinde voor de groenhemden. De aftrap vindt om 14:00 uur plaats.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0