Waskemeer opnieuw met lege handen door slechte tweede helft

Waskemeer opnieuw met lege handen door slechte tweede helft Waskemeer heeft ook haar derde wedstrijd van de competitie niet in een winstpartij weten om te zetten. In de eerste helft zagen de toeschouwers een initiatiefrijk Waskemeer dat tegen een geïrriteerd Leovardia diverse kansen wist te creëren, maar verzuimde dit in de score uit te drukken. Slechts eenmaal werd via Willem de Jong het net gevonden. In de tweede helft waren de groenhemden geen schim van de eerste helft en verloren uiteindelijk met 1-2, mede doordat de gasten eenvoudig mochten scoren uit standaard situaties. Middels deze verliespartij bivakkeert Waskemeer in de staart van de competitie. Nadat DJ Wessel met opzwepende muziek de sfeer er goed in bracht op sportpark 't Ald Leger en scheidsrechter Bouw de bloemen in ontvangst had genomen in het kader van de week van de scheidsrechter, kon er om 14:00 uur onder prachtige omstandigheden afgetrapt worden. De thuisploeg startte voortvarend en was de eerste 25 minuten dominant aanwezig en daardoor de bovenliggende partij tegen de titelkandidaat uit de Friese hoofdstad. In de eerste minuut gaf Tim Haven met een mooie crosspass Nicky Smid de gelegenheid om de score te openen. Diens inzet mistte de veste, de bal verdween net over het doel. Daaropvolgend werden ook enkele andere pogingen niet in een doelpunt omgezet. Een afstandsschot van Tim Haven, waarbij de keeper uit zijn doel was, mistte precisie en ook had Regillio Holder geen geluk toen hij zijn inzet uit de corner van Jurrien Hummel rakelings naast het doel zag verdwijnen. Na ruim 20 minuten te hebben gespeeld kreeg Leovardia een tweetal mogelijkheden. Een kopbal verdween hoog over in de ballenvanger en een atletische omhaal van de gasten werd op katachtige wijze uit de lucht geslagen door Mechiel van Valen. Aansluitend kwam Waskemeer op een verdiende 1-0 voorsprong. Willem de Jong veroverde de bal in een duel waarvoor de scheidsrechter had kunnen fluiten, maar stond dit tot ongenoegen van de gasten toe. De bal werd vervolgens van buiten de zestien feilloos binnen gekruld. Nadat Sander Visser een gele kaart kreeg, waarbij de bank van de gasten met veel commotie de arbiter smeekten om meer, mocht Leovardia terstond niet klagen dat er geen strafschop werd toegekend bij de overtreding op Tim Haven. Haven werd hard van achteren onderuit gehaald, slechts een corner resteerde, welke niet het gewenste resultaat opleverde. Enkele minuten later kregen de groenhemden alsnog een penalty toegewezen. Nicky Smid werd bij het controleren van de bal van achteren onderuit getikt. Willem de Jong mocht aanleggen voor diens tweede treffer van de middag, maar zag zijn inzet via de vingertoppen van de keeper op de paal verdwijnen, waarna de inlopende Nicky Smid een teenlengte tekort kwam om de rebound alsnog binnen te werken. In de slotfase van de eerste helft kreeg Waskemeer verschillende overtredingen te voorduren, waarna over en weer reacties ontstonden die niet op het veld thuis horen. Nadat Tim Haven middels een forse charge naar de grond werd gewerkt, waarvoor slechts geel werd uitgereikt door de arbiter, mochten beide ploegen tot bedaren komen in de rust. In de tweede helft een ander spelbeeld. Waskemeer domineerde niet meer zoals in de eerste helft, waardoor de gasten telkens meer het initiatief over kon nemen. Ondanks dat Mechiel van Valen de thuisploeg met een goede redding op de been hield, kon niet voorkomen worden dat middels twee standaard situaties, waarbij onvoldoende werd gedekt, de voorsprong uit handen werd gegeven. In de daaropvolgende periode golfde het spel op en neer. De gasten konden via de snelle vleugelspelers de score niet verhogen, de gastheren konden via enkele voorzetten en een aantal vrije trappen niet meer voor een gelijkspel zorgen. Ook de vrije trap in de slotfase van Nicky Smid aan de rand van het strafschopgebied verdween over het doel van de gasten, waarna scheidsrechter Bouw voor het einde van het duel floot. Middels dit tweede verlies in drie wedstrijden tijd verkeerd Waskemeer in de staart van de competitie. Volgende week speelt Waskemeer het uitduel om 15:00 uur bij Ropta Boys, welke eveneens in de onderste regionen van de ranglijst verkeren. Een belangrijk duel, waarbij gewonnen moet worden om aansluiting met de middenmoot te behouden. Onderstaande foto's zijn van Jaco Jonkman afkomstig.
Uitslagen
10/11 SDS 1 Waskemeer 1 4 - 1