Waskemeer opnieuw onderuit tegen Grijpskerk

Waskemeer opnieuw onderuit tegen Grijpskerk Nadat Waskemeer op 2 maart jl. met 0-1 had verloren van Grijpskerk, stond zaterdagmiddag alweer de tweede confrontatie tegen de Groningers op het programma, ditmaal op sportpark de Enk. Ondanks dat beide ploegen gewaagd zijn aan elkaar, kwam Grijpskerk wederom als winnaar uit de strijd. Het werd na negentig minuten spelen uiteindelijk 3-0 voor de thuisploeg. Onder leiding van arbiter Bouw zag het publiek een aftastende openingsfase, waarin de groenhemden de beste mogelijkheden genoten. Na een klein kwartier te hebben gespeeld kreeg Willem de Jong op aangeven van Jurrien Hummel de vrije doortocht naar het doel van de gastheren. Oog in oog met de doelman schoof de Jong de bal voorlangs. Aansluitend werd na een goede inspeelpass Holder bereikt, welke met diens directe tegenstander in de rug naar de grond werd gewerkt aan de rand van het zestienmetergebied. De arbiter gaf in eerste instantie een vrije trap in een kansrijke positie, maar besloot dit wegens vermeend buitenspel op aangeven van de grensrechter om te draaien in een vrije trap voor de gastheren. Aansluitend wist Waskemeer via Regillio Holder en Willem de Jong enig gevaar te stichten, maar tot de openingstreffer resulteerde dit niet. Ook met afstandsschoten van Sander Visser en Tim Haven werd de doelman niet gepasseerd. Daar waar men dacht met een gelijkspel te gaan rusten, ging het vijf minuten voor de onderbreking volledig mis voor de gasten. De thuisploeg poogde met de lange bal voor enig gevaar te stichten. Miscommunicatie tussen Herman Rozema en keeper Mechiel van Valen zorgde er voor dat Jorin de Boer eenvoudig kon profiteren en de bal kon binnen werken (1-0). Waskemeer was zichtbaar ontdaan door deze tegentreffer. Grijpskerk zocht opnieuw de aanval, waarbij Waskemeer op verschillende plaatsen foutief uitstapte, wat resulteerde in een verdubbeling van de score. Wederom was het Jorin de Boer die deze middag het net wist te vinden (2-0). Na rust kreeg Grijpskerk aan de rand van het strafschopgebied een vrije schiet kans, welke naast het doel verdween. In de daaropvolgende fase had Waskemeer diverse malen de gelegenheid om de aansluitingstreffer te maken. Tim Haven schoot middels een halve omhaal in de handen van de doelman en ook het afstandsschot van aanvoerder Holder verdween rakelings naast het doel. Na een goede combinatie kwam Willem de Jong aan de rand van het strafschopgebied in balbezit. Middels een fraaie actie kon hij op zo'n zeven meter voor het doel uithalen, maar werd daarbij onreglementair naar de grond gewerkt. Het schot ging derhalve naast, maar arbiter Bouw die een solide partij floot verzuimde een penalty toe te kennen. Nadat nog eens enkele mogelijkheden, waaronder een fraaie actie van Sander Visser, niet in de aansluitingstreffer resulteerde, werd het duel vijf minuten voor het einde middels een vlijmscherpe counter beslist door Raymond Pietens. Na negentig minuten te hebben gespeeld floot arbiter Bouw voor het einde. Grijpskerk heeft zich middels deze overwinning als nummer 7 bij de veilige linkerrij op de ranglijst gespeeld. Waskemeer staat op plaats nummer 8, maar is slechts vier punten verwijderd van de hekkensluiter. Derhalve breken er cruciale weken aan voor de groenhemden. Volgende week wacht het uitduel in en tegen Twijzel. Op sportpark de Moune vindt de aftrap om 14:30 uur plaats. Onderstaande wedstrijdfoto's zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
10/11 SDS 1 Waskemeer 1 4 - 1
1 Zwaagwesteinde 1 26 54