Waskemeer plaatst zich overtuigend voor B- finale LVG

Waskemeer plaatst zich overtuigend voor B- finale LVG Vrijdagavond kwam v.v. Waskemeer uit op het B- toernooi van het Leekster Voetbalgala en toonde zich daarbij heer en meester, waardoor het op 13 januari a.s. tijdens de gala-avond de strijd mag aangaan met Harkema Opeinde om de Duurt Louwes trofee. Een heus Fries onderonsje in het Westerkwartier. Daarnaast zijn de groenhemden geplaatst voor A- toernooi, waarbij het komende woensdagavond zal aantreden tegen onder meer Aduard 2000, Gomos en DIO Oosterwolde. Doordat bij de 32e editie van het Leekster Voetbalgala een gewijzigde toernooiopzet is gehanteerd, waarbij het B- toernooi ingevuld wordt door alle teams uitkomend in de vijfde klasse en teams die lager dan de 24e plaats op de coëfficiëntenlijst staan voor het A-toernooi, mocht Waskemeer als enige derdeklasser zich via het B- toernooi pogen te plaatsen voor het A- toernooi. De samengestelde selectie, bestaande uit Wietse-Jan Beijert, Romke Bouma, Teggo Peeters, Rik Haven, Gydo Jagersma, Freddie van der Velde, Jurrien Hummel, Mitchell Schievels en JO-19 junioren Seijo van der Veen en Sander Visser, wist dit zeer overtuigend te realiseren. Uitblinker Freddie van der Velde nam het team op sleeptouw, waardoor alle duels in de poulefase gewonnen werden zonder één tegendoelpunt te incasseren. Nadat een stug Zuidlaren met 1-0 werd verslagen, waarbij Rik Haven het eindstation was van een prachtige aanval, werd achtereenvolgens RWF kansloos gelaten. Prachtige combinaties werden afgewisseld met individuele acties, waarbij meerdere malen Mitchell Schievels de trekker overhaalde. Aangezien Waskemeer niet even scherp was in de afronding, bleef het slechts 3-0. Debutant op het toernooi, Aengwirden, werd met 0-2 huiswaarts gestuurd. Het team met onder meer de gebroeders Dijkstra uit Oosterwolde werd al vroeg op een 0-1 achterstand gezet. Aengwirden had een overwinning nodig om door te gaan op het toernooi en bleef met deze stand hoop houden op een felbegeerde ticket naar het A- toernooi. De ervaren doelman Beijert, welke later op de avond diens 43e verjaardag vierde, moest enkele malen verdienstelijk in actie komen. Ook een uitstekende sliding van Gydo Jagersma voorkwam eveneens een tegendoelpunt. De mooiste actie van avond werd tot de laatste minuut bewaard. Een uitstekende combinatie tussen Sander Visser en Freddie van der Velde werd middels een duizelingwekkende actie van laatstgenoemde achter de doelman geplaatst (0-2), waarmee de halve finale werd bereikt. In de halve finale trof Waskemeer de finalist van vorig jaar Zevenhuizen. Na een 2-0 voorsprong van de groenhemden (Schievels en Hummel) kwam Zevenhuizen nog knap terug tot 2-2, maar wist het betere Waskemeer een 3-2 winst over de streep te trekken, wederom dankzij een fraai schot van Van der Velde. Op 13 januari strijden Harkema Opeinde, welke in de halve finale Ezinge met 5-1 versloeg, en Waskemeer in de finale om de Duurt Louwes trofee. Informatie rondom de kaartverkoop van deze finale zullen wij te zijner tijd op onze website plaatsen, aangezien de tickets veelal op korte termijn uitverkocht zijn. Bekijk onderstaande wedstrijdfoto's van fam. de Vries. Kijk voor meer foto's op http://www.gallery.devries4u.nl/thumbnails.php?album=141&page=5  of op http://www.lvgala.nl/.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0