Waskemeer sluit reeks oefenwedstrijden af en maakt zich op voor bekerduels

Waskemeer sluit reeks oefenwedstrijden af en maakt zich op voor bekerduels De eerste selectie van Waskemeer heeft dinsdagavond de oefencampagne uit bij DIO Oosterwolde afgesloten. Op sportpark Oostenburg werd met 5-3 van de gastheren verloren. Het duel was tekenend voor het verloop van de oefencampagne. Nadat 3 weken geleden op Terschelling de selectie nagenoeg compleet was en Waskemeer overtuigend van AVV wist te winnen (0-5), ontbraken in het duel tegen DIO Oosterwolde de blessure gevallen Jurrien Hummel, Bouwe Veenstra, Douwe van der Mei (allen uitgevallen tegen Heerenveense Boys) en Herman Rozema. Daarnaast waren door uiteenlopende omstandigheden de gebroeders Haven, Mark Veldman en Mitchell Schievels niet beschikbaar. Keerzijde van de uitgedunde selectie is dat overige spelers, van zowel de A- alsmede enkelen van de B- selectie en een tweetal spelers van de JO19 (Sander Visser en Seijo van der Veen), meer tijd hebben gekregen om zich tijdens deze oefenwedstrijden in de kijker te spelen bij de technische staf. In Oosterwolde liepen de groenhemden tegen een 3-0 achterstand aan, maar kwamen zij verdienstelijk terug in de wedstrijd middels doelpunten van Holder en invallers Jagersma en Boonstra (4-3). Daar waar de gelijkmaker in de lucht hing, gaven de gasten opnieuw (te eenvoudig) een doelpunt weg (5-3). Komende weken zullen de groenhemden zich opmaken voor de bekercampagne, waarin het eerst LTC uit Assen op zaterdagmiddag 2 september a.s. om 14:00 uur in eigen huis treft. Vervolgens wordt een week later FC Wolvega 1 bezocht. Tot slot zal op zaterdag 16 september a.s. op sportpark t' Ald Leger de poulefase van het bekertoernooi afgesloten worden tegen s.v. Haulerwijk. Een week later start de competitie op 23 september 2017. Bekijk hieronder de door Jaco Jonkman gemaakte wedstrijdfoto's uit het oefenduel tegen DIO Oosterwolde.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0