Waskemeer speelt 'thuis'wedstrijd gelijk in en tegen Niekerk

Waskemeer speelt 'thuis'wedstrijd gelijk in en tegen Niekerk Nadat Waskemeer en Niekerk overeenstemming hadden bereikt om het thuis- en uitduel om te draaien wegens het afgekeurde speelveld in Waskemeer, werd er om half 3 onder leiding van leidsman Woering uit Assen op sportpark Eekeburen afgetrapt. Ondanks een kansenregen voor de groenhemden, werd het na een 1-0 achterstand dankzij invaller Jurrien Hummel uiteindelijk gelijk. Op het mooie kunstgrasveld in Niekerk werd onder kille omstandigheden afgetrapt tussen Niekerk en Waskemeer. Daar waar de thuisploeg een inzet door van Valen gekeerd zag worden, werd de ingestudeerde corner die resteerde door Sander Visser op de doellijn gekeerd. Het waren vervolgens de gasten die voor de meeste dreiging zorgden. De ingegraven Groningers loerden op de counter, terwijl Waskemeer enkele grote kansen op de openingstreffer onbenut liet. Nadat Willem de Jong diens inzet gekeerd zag worden, waren het Tim Haven en Nicky Smid die levensgrote kansen niet in een openingstreffer wisten om te zetten. Haven besloot in de lange hoek te schieten, waar een voorzet mogelijk een betere optie was geweest en op aangeven van Tjeard Haites wist Smid de bal prima te controleren, maar was de inzet onzorgvuldig waardoor er naast geschoten werd. Ook Sander Visser zag zijn inzet door de uitstekende doelman gekeerd worden. Tevens resulteerden diverse vrije trappen en corners niet in een doelpunt. Tegen al deze mogelijkheden stonden er enkele counters tegenover die veelal in een vroegtijdig stadium onschadelijk werden gemaakt. Desondanks kwam de thuisploeg op voorsprong. De aanval die door de goed verdedigende Douwe van der Mei afgeslagen werd door Niekerk, belandde via diverse schijven voor het doel van Waskemeer. Een matige inzet werd door Rick Haven van richting veranderd, waardoor doelman van Valen kansloos achterbleef (1-0). Na de rust kwam de equipe van Rob de Jong scherp uit de kleedkamer, maar diverse grote kansen werden opnieuw niet benut. Willem de Jong was het dichtst bij de gelijkmaker, maar diens inzet op aangeven van Smid was een prooi voor de doelman, welke veruit de beste man aan de zijde van Niekerk bleek te zijn. Opnieuw werden enkele voorzetten en corners van Tim Haven en Willem de Jong niet benut, totdat Jurrien Hummel binnen de lijnen kwam voor Sietze Keuning. Een door Hummel zelf opgezette aanval eindigde buiten het zestienmetergebied bij de invaller, waarna hij de bal feilloos in de verre hoek raak schoot. Waskemeer bleef opzoek naar de winnende treffer, maar ook de thuisploeg liet wat meer van zich spreken. Herman Rozema wist positioneel de defensie goed neer te zetten, waardoor van Valen weinig in actie hoefde te komen. Nadat een vrije trap van Niekerk door van Valen werd gepareerd, kwam de jonge Leon Clemens met nog enkele minuten te spelen binnen de lijnen voor Nicky Smid. Een aanval over de linkerflank belandde middels een crospass voor de voeten van Clemens. De jo-19 junior mocht bijna alleen op de doelman afstevenen, maar stuitte vlak voor het uithalen op een verdediger. Nadat ook een voorzet van de gastheren te scherp bleek te zijn, was het arbiter Woering die voor het eindsignaal floot, waarmee een puntendeling resteerde. Volgende week wacht het laatste duel van 2018 voor Waskemeer te gast bij Kollum. Onderstaande wedstrijdfoto's zijn van Jaco Jonkman afkomstig.
10/11 SDS 1 Waskemeer 1 4 - 1
1 Zwaagwesteinde 1 26 54