Waskemeer verslaat WTOC in doelpuntrijk duel

Waskemeer verslaat WTOC in doelpuntrijk duel Waskemeer is er zaterdagmiddag in geslaagd om de eerste drie punten van het seizoen bij te mogen schrijven. Nadat vorige week op bezoek bij Leovardia gelijk werd gespeeld, wist de thuisploeg ditmaal tot winnen te komen. De groenhemden waren voortvarend gestart en stonden bij rust met 4-1 voor, dankzij doelpunten van Jurrien Hummel, Bouwe Veenstra en Mitchell Schievels (2x). Waskemeer maakte het zichzelf onnodig lastig door een mindere tweede helft te spelen. De spanning kwam terug in de wedstrijd, nadat de gasten tot 4-3 wisten te komen. Echter, dankzij de doelpuntrijke eerste helft aan de zijde van Waskemeer, is de eerste overwinning in de derde klasse een feit . Op sportpark t’Ald Leger floot scheidsrechter Schuurman voor de aftrap. Waskemeer startte gedreven en wist al snel tot goede scoringskansen te komen. Het publiek moest echter een tiental minuten wachtten alvorens één van deze kansen benut werd. Aan de rand van een overvol strafschopgebied werd Jurrien Hummel bereikt die zeer overtuigend in de lange hoek raak schoot en daarmee diens 75e competitietreffer voor Waskemeer aantekende. Terstond was het Mitchell Schievels die eveneens de bal achter doelman Hoiting wist te leggen. Een tweetal minuten later was het de beste man aan WTOC zijde die de spanning terugbracht in de wedstrijd. Door slecht uitverdedigend werk bij Waskemeer, kon Bosma profiteren. Daar waar afstandsschoten van Freddie van der Velde, Regillio Holder, Bouwe Veenstra en Tim Haven het doel mistten, was het opnieuw raak via Mitchell Schievels. Een harde pass van de goed spelende Hummel bereikte Schievels die de bal technisch sterk in de loop mee nam. Zonder enige twijfel werd de bal snoeihard in het dak van het doel van WTOC gewerkt. Enkele minuten later moest Mark Veldman het veld geblesseerd verlaten. De routinier in de verdediging werd vervangen door Jan de Groot. Enkele minuten later was Mitchell Schievels dichtbij een hattrick na een snelle inworp van Tim Haven.  Diens schot verdween echter tegen de paal. Met nog enkele minuten te gaan wist Romke Bouma een doelpunt te voorkomen door een goede schietkans van WTOC onschadelijk te maken. Waar iedereen dacht aan een 3-1 ruststand was het Bouwe Veenstra die door bleef lopen op een harde pass van Bart Roijinga. Een blocktackle aan de rand van het zestienmetergebied volgde tussen Veenstra en doelman Hoiting, waarbij de snelle Veenstra als winnaar uit de strijd kwam en hard binnenschoot in het lege doel. In de rust werd Jurrien Hummel, welke nog revaliderende is van diens knieblessure, vervangen door Hedzer van Veen. Na rust begonnen de groenhemden opnieuw sterk. Een prachtige combinatie tussen Tim Haven en Freddie van der Velde eindigde in een mooie voorzet op de inkomende Regillio Holder. Het schot van de aanvoerder op de rand van het strafschopgebied werd ternauwernood door de doelman gepakt. De amusementswaarde van de fase die hierop volgde kon niet tippen aan die van de eerste helft. Met nog zo’n 20 minuten te spelen kreeg WTOC een verdiende vrije trap die enigszins gelukkig in een doelpunt werd omgezet. Nadat WTOC enkele minuten later van dichtbij raak kon koppen, werd de spanning teruggebracht in de wedstrijd. Uiteindelijk kregen beide partijen in de slotfase nog enkele kleine scoringskansen, welke allen onbenut bleven. Dankzij deze 4-3 overwinning heeft Waskemeer haar eerste overwinning in de derde klasse ooit geboekt. Bekijk hieronder de door Jaco Jonkman gemaakte wedstrijdfoto's.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0