Waskemeer wint B- Finale tijdens LVG

Waskemeer wint B- Finale tijdens LVG Tijdens de gala avond van het Leekster Voetbalgala is Waskemeer er in geslaagd om in een kolkend Sportcentrum Leek Harkema Opeinde te verslaan en daarmee de B Finale, waarbij de Duurt Louwes trofee op het spel stond, te winnen. Nadat Waskemeer enkele weken geleden het Sylvester toernooi in Oosterwolde al wist te winnen en pas tijdens de tweede ronde van het A toernooi het hoofdtoernooi moest verlaten, bekroonden de groenhemden zich zelf door de B Finale winnend af te sluiten. Nadat traditiegetrouw de spelers aan de vele toeschouwers waren voorgesteld, begonnen de groenhemden matig aan de wedstrijd. Harkema Opeinde zette volop druk en Waskemeer had de grootste moeite om zich daar onderuit te spelen. In de openingsfase waren er kansen voor beide partijen, waarbij Harkema Opeinde als eerste wist te scoren uit slordig balverlies op het middenveld. Na de terechte tegentreffer begon de Waskemeerster formatie iets beter te spelen. Via een mooie combinatie werd Mitchell Schievels bereikt, welke de score op gelijke hoogte bracht. Terstond was het Gydo Jagersma die onreglementair een aanvaller stopte en vervolgens door scheidsrechter van der Wal naar het strafbankje werd verwezen. Dankzij adequaat verdedigend werk van Schievels, Peeters en van der Velde, aangevuld met goede reddingen van de ervaren Wietse Jan Beijert werd er door de manschappen van Willem Schokker niet van de man meer situatie geprofiteerd. Waskemeer voerde de druk op en scoorde enige tijd later via Freddie van der Velde die zelf de aanval had opgezet. Schievels werd door de spelmaker aangespeeld en hield de bal vast. Vervolgens kreeg van der Velde de bal mee en schoot onberispelijk raak. Terstond maakte Schievels in de slotfase de 1-3, waarmee de wedstrijd was gespeeld. Nadat onder een daverend applaus van het meegereisde publiek een teamfoto was vastgelegd, werd later op de avond de Duurt Louwes trofee in ontvangst genomen. Daarnaast werd doelman Wietse Jan Beijert uitgeroepen tot beste keeper van het B- toernooi en Freddie van der Velde tot beste speler van het B- toernooi. Bekijk hieronder de door Jaco Jonkman gemaakte foto's.
1 Anjum 1 0 0
2 Dokkum 1 0 0