Zuur gelijkspel voor JO15

Zuur gelijkspel voor JO15 Afgelopen zaterdag speelde de JO15 haar derde competitiewedstrijd van de voorjaarscompetitie. Nadat een 2-0 nederlaag werd geleden bij ONT trok Waskemeer vorige week wel aan het langste eind door een 3-1 overwinning te behalen tegen J.V. Oostenburg. Tegenstander van de dag was Roden JO15-3. Het esdorp Roden staat bij de meesten bekend om de Rodermarkt die daar elk jaar eind september plaats vindt. Voetbalvereniging Roden is opgericht in 1929 en is met ruim 800 leden één van de grotere verenigingen van Drenthe. Met vier punten uit twee wedstrijden was vv Roden vooraf terug te vinden op plaats 3 in het klassement. Vorige week werd de derby tegen ONR met 2-1 gewonnen, terwijl de eerste competitiewedstrijd met 0-0 werd gelijk gespeeld tegen J.V. Oostenburg. Aangezien de JO15 daar vorige week van gewonnen had wist Waskemeer dat er iets te halen viel in Roden. Bij aankomst bleek dat de JO15 zich mocht omkleden in het achteraf gelegen kleedkamercomplex, wat volgens de eerst gelegde steen is gebouwd in 1966. Eenmaal binnen bleek dat er sindsdien weinig veranderd is aan het interieur, al kan het tegenwoordig ook authentiek of brocant genoemd worden. Na een warming up werd er onder stralende omstandigheden om 11:00 begonnen aan de wedstrijd. Waskemeer nam direct het initiatief en zette de tegenstander vast op eigen helft. Verder dan enkele afstandsschoten van Aren en Rik kwam Waskemeer echter niet. Roden bleek vooral gevaarlijk in de omschakeling, en de eerste uitbrak van de Rodenaren leverde een corner op. Door een dekkingsfout bij Waskemeer eindigde deze corner bij de spits van Roden, die hier wel raad mee wist en met een volley keeper Egbert passeerde. Waskemeer ging echter door met waar het was gebleven, en dat was aanvallen. De eerste grote kans kwam op naam van Alex. Hij kreeg de bal op een presenteerblaadje aangeboden door een verdediger van Roden in het zestienmeter gebied, waarna Alex dit buitenkansje benutte met een strak schot. Waskemeer bleef ook daarna de bovenliggende partij en ging op jacht naar de voorsprong. Naast afstandsschoten van Frits en Sander die een prooi waren voor de keeper kwam de grootste kans op naam van Aren. Een voorzet vanaf links werd verlengd door Alex, maar de bal was net te scherp voor Aren (met maatje 48 had hij hem gemaakt). Hierna gingen beide teams rusten. Na de thee bleef Waskemeer het spel domineren. Roden kwam amper in het spelbeeld voor en moest zich toeleggen op verdedigen. Een afstandsschot van Sander ging net langs de verkeerde kant van de paal en een schot van Thymen werd geblokt. Daarnaast viel het balletje meerdere keren net verkeerd, waardoor er steeds een Rodenaar tussen zat. Grootste kans van de tweede helft was voor Aren, maar 1-op-1 met de keeper kwam de sluitpost als winnaar uit de strijd. In de slotminuut was het alsnog bijna raak. Een snel genomen vrije trap van Jorn bereikte Aren, die het strafschopgebied in snelde en weer de keeper op z’n pad vond. De rebound bereikte Alex, maar ook dit schot pareerde de keeper. Hierna floot de scheidsrechter voor het einde, wat betekende dat Waskemeer genoegen moest nemen met een gelijkspel. Ondanks dat Waskemeer een puntje kan bijschrijven had er voor de JO15 meer inzetten. Alle wedstrijdstatistieken waren in het voordeel van de JO15, maar als je de kansen zelf niet maakt… Toch kunnen de spelers terugkijken op een goede wedstrijd, waarbij het vertoonde spel tevreden stemt. Verdedigend is er deze wedstrijd in ieder geval niks weggegeven. De JO15 lijkt daardoor klaar voor de derby tegen Bakkeveen, die aanstaande woensdag om 19:00 gespeeld wordt op het eigen sportpark ’t Ald Leger. We hopen op veel publieke belangstelling!
1 Gorredijk JO15-4 0 0
2 Marum JO15-3 0 0