Dames 1 wint ook doordeweeks duel

Dames 1 wint ook doordeweeks duel van Blue Boys VR1

Woensdagavond speelden de dames 1 van V.V. Waskemeer het uitduel tegen Blue Boys VR1. De Dames wisten hun zegereeks uit te bereiden door te winnen met 3-1. Ruststand 2-1. Het was erg winderig deze avond, maar het eerste half uur was door goed voetbal en weinig fouten echt voor Waskemeer. Kansen werden er veel gecreëerd en Blue Boys kwam maar amper aan aanvallen toe. Waskemeer speelde de eerste helft tegen de wind in en het lukte Blue Boys maar een enkele keer om er gevaarlijk door te komen. Uit één van de vele goede steekpasses ging Femke Haites er vandoor en scoorde cool de 1-0. Die zelfde Haites werd daarvoor al een aantal keren onterecht afgevlagd voor buitenspel, waarbij de scheidsrechter tot ieders verbazing braaf het vlagsignaal overnam. Na een aantal goed genomen corners door Mirthe de Vegt, waar niet uit werd gescoord, dacht diezelfde de Vegt ik doe het maar zelf en met succes. Een scherp aangesneden corner werd door de keepster verkeerd beoordeeld en plots stond de 2-0 op het scorebord. Blue Boys deed net voor rust nog iets terug. Na niet scherp dekken kwam de bal bij de spits en die krulde fraai over Marielle Hut heen in de lange hoek. Waskemeer bleef ondanks dit tegendoelpunt rustig, ze wisten in ieder geval dat het de tweede helft de wind in de rug zou hebben. Dit bleek ook wel, het voetbal werd iets minder, maar Blue Boys kwam amper meer van eigen helft en kon de goed staande verdediging onder leiding van Myrthe Roffel niet meer in verlegenheid brengen. Christianne Roffel wist de wedstrijd na 75 minuten op slot te gooien door de keepster te verschalken in de korte hoek. De winst kwam hierna niet meer in gevaar. Wederom drie punten tegen een stugge middenmoter.

Aanstaande zaterdag spelen de dames uit bij de Harkemase Boys VR1 aanvang wedstrijd 13.30 uur.

1 Blue Boys VR1 0 0
2 Harkema Opeinde VR1 0 0