JO10 boekt overtuigende overwinning in en tegen Hoogersmilde

JO10 boekt overtuigende overwinning in en tegen Hoogersmilde Zaterdag speelde de JO10 in en tegen Hoogersmilde op sportpark de Bosrand. Na een afwachtend begin waarin Waskemeer teveel de aanval zocht en vergat dat Hoogersmilde over gevaarlijke aanvallers beschikt, counterde het jonge team van de tegenstander al snel naar een 2-0 voorsprong. Daarna gooiden de groenhemden het over een andere boeg. In tegenstelling tot de vorige wedstrijden gingen de hoofdjes niet omlaag, maar werd de rug gerecht en werd de juiste spirit gevonden. Diederik werd als slot op de deur geposteerd en door hard werken werd het snel 2-2. Waskemeer zette goed door, met aanvallen over de flanken en goede voorzetten. Ook bij de vele scrimmages kwam Waskemeer als winnaar uit de bus en werd voor rust een comfortabele voorsprong van 2-5 behaald. Een van de treffers voor rust kwam op naam van Diederik die naast zijn goede verdedigende werk ook veelvuldig meehielp om aan te vallen. Tijdens de ranja die op het veld met het uitzicht op de televisietoren werd genuttigd, werd de tactiek voor de 2e helft doorgenomen. Jouke verwisselde zijn keepersshirt met Issa en al snel maakte Waskemeer duidelijk dat het verder wilde gaan waar ze de eerste helft waren gestopt. De mouwen werden opgestroopt en de Hoogersmildenaren kregen gewoonweg niet de kans om te voetballen. Bal afpakken, mannetje(s) voorbij spelen, voorgeven en scoren. En dat aan de lopende band. Nadat de 2-10 was aangetekend deed de tegenstander nog een uiterste poging om Waskemeer uit evenwicht te brengen door 2 extra spelers in te brengen. Dat mocht echter niet deren en de Waskemeer-trein denderde voort. Marc liet zien dat hij heel goed corners op maat voor het doel kan krijgen en Joas zette de ene na de andere tegenstander op het verkeerde been. Jouke pikte zijn goal mee door de bal behendig in de hoek te tikken en zijn broer Matthijs had het vizier op scherp staan en leverde met 4 doelpunten een groot aandeel in de riante overwinning. Nelson weet sinds vandaag ook hoe het voelt om te scoren en had de smaak te pakken. Na 3 goals ging hij op jacht naar nog meer treffers, maar vergat daarbij een paar keer de bal met de goal in zicht af te spelen. Hierdoor werd de tegenstander nog enigszins gespaard. Issa besloot als keeper mee naar voren te gaan en na weer een goede hoekschop van Marc wist Issa als een duveltje uit het doosje de bal binnen te schieten. De vreugde was compleet en de 2-14 overwinning werd met luid gejuich gevierd. Onder de douche werd geconcludeerd dat iedereen goed en met veel plezier had gespeeld en dat er volop vertrouwen is getankt. Over 2 weken is de volgende wedstrijd op sportpark ‘t Ald Leger tegen sv Oosterwolde om 9.00 uur. Dan gaan we zien of we deze stijgende lijn voort kunnen zetten!
0 Waskemeer JO10-1 0 0
0 Trinitas JO10-1G 0 0