Terugblik jeugd 19 september

Terugblik jeugd 19 september Dit weekend kwamen de JO10, JO15 en JO17 onder stralende nazomer omstandigheden in actie op sportpark 't Ald Leger. De toeschouwers werden hierbij verwend, want verspreid over de drie wedstrijden vielen er in totaal 30 doelpunten! De ochtend werd om 8:45 afgetrapt door de JO10. De groenhemden van coaches Johan Keuning en Tseard Haites wisten hun eerste wedstrijd van het seizoen winnend af te sluiten tegen Donkerbroek met 6-3 (een verslag van deze wedstrijd is hier te vinden), waarna vorige week in en tegen Veenhuizen met 3-3 werd gelijkgespeeld. Zaterdag stond 3-3 al met het ingaan van de rust op het scorebord en ging de JO10 na een knotsgekke wedstrijd uiteindelijk met 6-7 onderuit tegen Trinitas. Ondanks de nederlaag kan het team terugkijken op een goede en leerzame wedstrijd! Om 10:00 nam de JO15 het stokje over de de JO10. Nadat de eerste twee bekerwedstrijden verloren gingen tegen respectievelijk Nicator en Harkemase Boys wisten de groenhemden vorige week een knappe 1-3 overwinning te boeken in Twijzelerheide op VVT. Ook zaterdag wist de JO15 de drie punten veilig te stellen. Winsum, onlangs nog verkozen tot het mooiste dorp van Nederland, werd in Waskemeer getrakteerd op een 10-0 nederlaag! De JO15 kent hiermee een bliksemstart van de competitie. Volgende week zullen de spelers van Bart Roijinga en Jerre Wagenaar proberen deze zege een goed vervolg te geven in en tegen Oosterwolde (aanvang 9:00). De ochtend werd afgesloten door de JO17, die in eigen huis geen moeite kende met Gorredijk. Het werd uiteindelijk een 7-0 in het voordeel van de groenhemden. Het team van Jelmer Haites en Halbe Jan de Boer heeft hiermee vertrouwen getankt voor de beslissende bekerwedstrijd van morgen (22 september) tegen FC Assen, waarbij de winnaar van dit duel zich zal plaatsen voor de knock-out fase van de KNVB Beker. Morgen zal er om 18:30 afgetrapt worden op sportpark 't Ald Leger. Een mooi affiche dus op deze wat het voor nu lijkt laatste nazomerdag. Kortom, het was een mooi voetbalweekend in Waskemeer! Onderstaande wedstrijdfoto's van de JO10, welke gemaakt zijn door Jaco Jonkman, geven een sfeerimpressie van hun wedstrijd tegen Trinitas.
0 Waskemeer JO10-1 0 0
0 Trinitas JO10-1G 0 0