JO19-2 kroont zich tot kampioen door winst op vv Drachten

JO19-2 kroont zich tot kampioen door winst op vv Drachten Zaterdag kwam de JO19-2 in actie tegen vv Drachten. De manschappen van Jurrien Hummel en Douwe v/d Mei draaien een uitstekend seizoen waarbij ze tot afgelopen zaterdag alle gespeelde wedstrijden in winst hebben weten om te zetten. Naaste concurrent FVC kwam 's ochtends om 10:30 in actie tegen Broekster Walden, terwijl Waskemeer om 14:30 mocht aantreden. Rond half 1 werd de voetbal.nl app door de spelers van de JO19 dan ook veelvuldig ververst om te kijken of de uitslag van FVC al bekend was. Toen duidelijk werd dat FVC met 7-3 had verloren betekende dit gelijk dat de wedstrijd tegen Drachten de kampioenswedstrijd zou zijn! Door afwezigheid van de vaste technische staf mocht 'good-old' Roelof Freerk Eringa als interim-coach aantreden. Tot dusver had hij alle wedstrijden waarbij hij langs de lijn stond gewonnen en hij was vastberaden deze lijn door te trekken tegen Drachten. Om 14:30 werd de kampioenswedstrijd in gang gezet op sportpark De Peppel. Waskemeer had het betere van het spel in de eerste helft, wat resulteerde in een 0-1 ruststand door een doelpunt van Douwe Haites. Ook na de rust domineerde de formatie van Eringa de wedstrijd. De 0-2 kon niet uitblijven en het was uiteindelijk Klaas Ekhart die deze op het scorebord schoot. Goed doorjagen van hem op de keeper maakte dat laatstgenoemde in paniek de bal tegen hem aanschoot, waarna de bal de goal in rolde. Hiermee liet Klaas wederom zien een waar neusje voor de goal te hebben. In het slot van de wedstrijd kwam vv Drachten nog terug tot 1-2, maar de overwinning en daarmee het kampioenschap kwam niet meer in gevaar. Na het bevrijdende fluitsignaal van de scheidsrechter barstte het feest los! Bij aankomst in Waskemeer stond de platte kar natuurlijk al klaar om traditiegetrouw het ererondje door het dorp te maken. En natuurlijk kon een frisse duik voor De Herberg niet uitblijven. Na de rondrit mengden de spelers zich in het feestgedruis van P'Optimaal, waar ze tegen twaalven op het podium werden geroepen om gehuldigd te worden en het welverdiende ovationele applaus van het publiek in ontvangst te nemen. Hiermee kwam er een einde aan een onvergetelijke dag waarover nog lang nagepraat zal worden!
1 Diever-Wapse JO19-1 0 0
2 Donkerbroek JO19-1 0 0