JO19-2 overtuigend langs Drachtster Boys

JO19-2 overtuigend langs Drachtster Boys Zaterdagmiddag speelde de JO19-2 de uitwedstrijd tegen Drachtster Boys. De thuisploeg, opgericht in 1948 en met 1100 leden de grootste vereniging van Friesland, had tot dusver maar één punt vergaard uit vijf gespeelde wedstrijden en was daardoor de hekkensluiter. Waskemeer daarentegen is uitstekend uit de winterstop gekomen en heeft haar twee gespeelde wedstrijden gewonnen met respectievelijk 3-0 tegen Wilper Boys en 4-0 tegen ASC/Drogeham. Hierdoor stonden de manschappen van leiders Hummel en V/d Mei vol vertrouwen aan de aftrap. Om 12:30 floot scheidsrechter De Witte de wedstrijd in gang op sportpark Drachtster Bos. In de 15de minuut was het Waskemeer wat op voorsprong kwam. Een steekbal van Seijo werd door B-junior Leon beheerst langs de keeper geschoven. Nog geen tien minuten later was wederom raak. Leon wist met een uiterste krachtsinspanning nog net zijn hoofd tegen de bal te krijgen, waarna hij de bal tegen de touwen kreeg. Hierna was het de beurt aan Jort, die nog voor de rust twee keer tot scoren kwam. Zijn eerste was een rebound die hij overtuigend binnenschoot, zijn tweede was een actie waarbij hij 1-0p-1 met de keeper als winnaar uit de strijd kwam. Vlak voor de rust deed Drachtster Boys nog wat terug, waardoor de heren aan de thee ging met een 1-4 voorsprong. Na de rust begonnen de manschappen van Hummel en V/d Mei iets te gemakzuchtig aan de tweede helft, wat resulteerde in een tegendoelpunt. Lang bleef de marge echter niet op twee, aangezien Douwe een paar minuten later de bal over de ver uitgekomen keeper in het lege doel plaatste. Het slotakkoord was voor Jort. Vijftien minuten voor het einde mocht hij een penalty nemen, die hij feilloos benutte. Hierdoor had hij een officieze hattrick te pakken, en aangezien er hierna niet meer gescoord werd kon Waskemeer drie punten bijschrijven! Door deze overtuigende overwinning blijft Waskemeer ongeslagen en is hierdoor qua verliespunten de koploper in de competitie. Leiders Hummel en V/d Mei kunnen daarom terugkijken op een prima competitiestart en de komende tijd zal blijken wat de JO19-2 nog meer in z’n mars heeft. Volgende week wordt er gespeeld tegen Zwaagwesteinde JO19-1, die de één-na-laatste positie bezetten in het klassement. Als de lijn van de afgelopen weken wordt doorgetrokken moet de JO19-2 in staat zijn om ook dan de drie punten mee terug te nemen naar Waskemeer!
1 Diever-Wapse JO19-1 0 0
2 Donkerbroek JO19-1 0 0