JO19 beleeft fantastisch toernooi in Kisdorf

Afgelopen vrijdag was dan eindelijk het weekend aangebroken waar de JO19 selectie al het gehele seizoen naar uit keek; het traditionele toernooi van SCC Phoenix Kissdorf/Kattendorf stond namelijk op het programma! Inmiddels is Waskemeer hier een vaste gast aangezien onze vereniging de afgelopen jaren al meerdere malen aan het toernooi heeft deelgenomen. Vrijdag 22 juni om 15:00 verzamelden de spelers en begeleiding zich op sportpark ‘t Ald Leger om af te reizen naar onze Oosterburen. Speciaal voor het weekend waren drie taxibusjes gehuurd, welke tot de nok toe gevuld werden met bagage en de nodige versnaperingen voor onderweg. De technische staf, bestaande uit Jurrien Hummel en Douwe v/d Mei, werd gedurende het weekend versterkt met Jacco Uithof, Roelof Freerk Eringa en Halbe Jan de Boer om de manschappen in het gareel te houden. Gedurende de heenreis werden de plannen voor het weekend al grondig doorgenomen, en na een aantal sanitaire stops kwam de kolonne uit Waskemeer aan op het sportpark in Kisdorf.
Direct na aankomst werd de bagage uitgeladen en een grote legertent opgezet waar de spelers en begeleiding in zouden overnachten. Nadat de klus met de nodige krachtsinspanningen was voltooid zochten de manschappen de kantine van Kisdorf op om de wedstrijd Servië – Zwitserland te kijken onder het genot van een welverdiend drankje. Nadat de wedstrijd was afgelopen verplaatste het gezelschap zich naar de plaatselijke discotheek ‘’Joy Henstedt – Ulzburg’’ om daar tot in de late uurtjes de nodige danspasjes te vertonen. De volgende ochtend ging het wekkertje om 8 uur (wat voor sommige jongens wat te vroeg was) om te genieten van een heerlijk ontbijt wat was bereid door het gezellige kantine personeel van Kisdorf. Nadat iedereen de nodige vezels en vitamines achter de kiezen had namen de jongens een verfrissende douche om vervolgens af te reizen naar Hamburg voor de “verassings-excursie”. Bij het parkeren van de auto was het stadion van FC St. Pauli al in zicht en wisten de spelers wat het programma te bieden had, namelijk een rondleiding door het Millerntor-Stadion. FC St. Pauli is opgericht in 1910 en komt uit in de 2de Bundesliga. De aanhang van de ploeg staat bekend als links-georiënteerd en grossiert in antifascisme. Symbool voor deze ‘rebelse’ houding is de piratenvlag met doodshoofd, oftewel “der Totenkopf”. Het was een indrukwekkende tour door het stadion waarin ruim 29.000 bezoekers passen, met als ultiem hoogtepunt het bezoek aan de spelerstunnel. Na de rondleiding zijn er vele shirtjes en accessoires ingekocht in de fanshop van FC St.Pauli. Naast FC St. Pauli herbergt Hamburg natuurlijk ook de wereldberoemde Reeperbahn. Deze straat staat bekend om z’n vele clubs, cafés, muziekclubs en mooie dames. De jongens hebben van half 3 tot half 5 een vrij programma gehad om lekker rond te lopen op de Reeperbahn en de meesten hebben hun ogen goed de kost gegeven! Om half 5 werden uiteindelijk de taxibusjes weer opgezocht om de terugreis in te zetten richting Kissdorf om daar aan een lekker bord pasta te gaan. Nadat de jongens het eten op hadden hebben zich klaar gemaakt voor het avondprogramma, wat deze keer de kraker Duitsland – Zweden was. De wedstrijd werd bekeken in de kantine van Kisdorf met een groot aantal Duitse supporters. Na een superspannende wedstrijd, welke op z’n Duits in de laatste minuut werd beslist, barste het feest los. De heren mengden zich als ware Duitsers in het feestgedruis en vierden de overwinning tot in de late uurtjes. Ook deze ochtend was het voor de jongens weer (te) vroeg op staan, want om half 10 zat de gehele selectie en begeleiding aan het wederom heerlijke ontbijt. Na het ontbijt hebben de jongens zich weer even opgefrist en was het alweer tijd om de spullen op te ruimen en de tent af te breken. Om half 2 begon dan eindelijk het toernooi waar het gehele weekend naartoe was geleefd. De begeleiders hadden de tactiek tot in de puntjes uitgedacht en nadat de manschappen op scherp waren gezet kon het toernooi dan eindelijk beginnen. De openingswedstrijd was gelijk een absolute topper, want vv Waskemeer A – vv Waskemeer B stond namelijk op het programma. Tijdens de wedstrijd werd duidelijk dat niet iedereen al was bekomen van de wilde nacht, waardoor de wedstrijd eindigde in een 0-0 eindstand. Naarmate het toernooi vorderde kwamen beide teams steeds beter in hun spel, wat resulteerde in enkele fraaie aanvallen en goede goals. Uiteindelijk is vv Waskemeer A geëindigd op de 6e plaats, terwijl vv Waskemeer B net naast het podium eindigde met een 4de plaats. Nadat het toernooi was afgelopen ontving iedereen nog een afscheidsdrankje van de barman van het afgelopen weekend, die een naar eigen zeggen fantastisch weekend met de spelers en begeleiding heeft beleefd en iedereen voor de terugweg van de nodige versnaperingen voorzag. Daarna was het dan echt tijd om afscheid te nemen, en met een uitnodiging voor de editie van volgend jaar op zak werd de reis ingezet naar Waskemeer. Al met al kan iedereen terugkijken op een fantastisch weekend waarover nog lang nagepraat zal worden!
1 Diever-Wapse JO19-1 0 0
2 Donkerbroek JO19-1 0 0