JO19-2 wint van Stânfries met 3-1

JO19-2 wint van Stânfries met 3-1 Afgelopen donderdag speelde de JO19-2 van Waskemeer tegen JO19-1 van Stanfries. De groenhemden kenden een sterke competitie start door de eerste wedstrijd van het seizoen met 3-1 te winnen. Waskemeer begon matig aan de wedstrijd en liet de eerste 5 minuten Stanfries rustig combineren, waardoor Waskemeer achter de feiten aanliep. Na 10 minuten pakte Waskemeer het goed op door meer druk te zetten op de gasten uit Appelscha. Stanfries speelde hoog op met de verdediging, wat voordelig was voor de thuisploeg met de snelle aanvallers Jelle Wagenaar en Joris van Bergen. De eerste kans was dan ook voor Jelle Wagenaar die door een goeie steekbal van Erik – Jan Zandberg werd weg gestuurd. Helaas wist Wagenaar 1 op 1 de keeper niet te passeren. Nog geen 2 minuten later was het die zelfde Jelle Wagenaar, welke door zijn broertje Wiebe Wagenaar werd weg gestuurd. Dit keer wist hij 1 op 1 met de doelman het hoofd koel te houden en passeerde de keeper (1-0). Waskemeer werd gedurende de wedstrijd steeds sterker en kreeg kans op kans.  In de 35e minuut was het wederom raak, ditmaal werd Joris van Bergen weg gestuurd die veel sneller dan zijn directe tegenstander was en de keeper op mooi wijze wist te passeren. Waskemeer ruste dan ook met 2-0 en kwam gelijk na rust op de verdiende 3-0. Wederom was het de sterk spelende Joris van Bergen die scoorde.  Na de 3-0 werd het spel van Waskemeer iets slordiger en sloeg de vermoeidheid toe, daar wist de spits van Stanfries eenmaal van te profiteren, hij tekende voor de ere treffer. Dit was tevens het slotakkoord van de wedstrijd. Over de gehele wedstrijd bekeken speelde Waskemeer sterk, waardoor het de competitie met een terechte 3 punter is gestart.
1 Diever-Wapse JO19-1 0 0
2 Donkerbroek JO19-1 0 0