Ruime overwinning 3e tegen hekkensluiter

Ruime overwinning 3e tegen hekkensluiter Op een zonovergoten sportpark ’t Âld leger trad het derde elftal van Waskemeer zaterdagmiddag om 13:00 uur aan tegen ‘de blauwkes’ van VV Buitenpost 6. Waskemeer wou graag goed voor de dag komen voor het eigen thuispubliek, nadat er in de eerste drie competitiewedstrijden slechts één punt werd verzameld. Waskemeer vloog uit de startblokken en kwam mede door een stukje tactisch vernuft van leider Zandberg al vlug op een 1-0 voorsprong. Nadat een speler van de bezoekers de bal over de zijlijn had gewerkt was Zandberg zeer alert. Hij zag een grote ruimte achter de verdediging van de tegenstander en opperde daarop aanvoerder Wilming om vlug gebruik te maken van zijn altijd gevaarlijke super-inworp. Nadat Wilming de bal met uiterste precisie over een afstand van circa 35 meter richting de hoek van het strafschopgebied slingerde, werd deze door de immer adequaat reagerende Klaas van der Veen gecontroleerd. Diezelfde Van der Veen legde de bal vervolgens met gevoel panklaar neer bij de tweede paal. Ruben Visser bleef rustig en werkte de bal met overtuiging tegen het net. Wat volgde was een zeer sterke eerste helft waarin de gastheren de controle alsmaar verder in handen namen. Er werd zeer verzorgd voetbal gespeeld wat resulteerde in een groot aantal doelkansen. Zo ook voor Richard van der Meer, welke door leidersduo Bouma en Zandberg als linksbuiten was opgesteld. Van der Meer reageerde uitstekend op een rebound en kon vanaf 4 meter van het doel vrij inkoppen, echter wist de linksbuiten de bal net niet tussen de palen te krijgen. Na dit moment ging Waskemeer gewoon door met het creëren van kansen waarvan er ook een aantal verzilverd werden. Zo liep de score in de eerste helft verder op naar een uiteindelijke 5-0 ruststand. De doelpunten kwamen op naam van Klaas van der Veen (2x), Karst van den Akker en de tweede treffer van Ruben Visser. Het hadden er zelfs drie kunnen zijn voor Visser, maar één van zijn treffers werd afgekeurd wegens buitenspel. In de tweede helft ging Waskemeer door met hetgeen waar het in de eerste helft mee was geëindigd, namelijk het spelen van verzorgd voetbal. De defensie van Waskemeer, bestaande uit Uithoff, Wilming, Veenhuizen en aanwinst Keulen, wist zich keer op keer goed onder de druk van Buitenpost uit te voetballen. Zodoende kon Seijo van der Veen voortdurend in balbezit komen. Dit jeugdige talent heerste als een veteraan centraal op het middenveld en fungeerde als een perfecte schakel tussen defensie en aanval. Wederom resulteerde dit verzorgde voetbal in een veelvoud aan kansen voor de thuisploeg. De eerste grote mogelijkheid was wederom voor Richard van der Meer. Voordat Van der Meer echter de trekker kon overhalen was het een verdediger van Buitenpost die Van der Meer op onreglementaire wijze binnen het strafschopgebied van het scoren afhield. Arbiter De Wit wees vervolgens naar de stip en kende Waskemeer terecht een penalty toe. Van der Meer was niet zelfzuchtig en gunde dit buitenkansje aan de van een blessure terugkerende Schurer, welke in de ploeg was gekomen voor Van Bergen. Schurer benutte dit buitenkansje met verve en schoot zijn ploeg naar een 6-0 voorsprong. Niet veel later deed zich een vergelijkbare situatie voor, wederom werd Van der Meer door een opzichtige overtreding binnen de zestienmeter naar de grond gewerkt en ging de bal voor de tweede keer deze middag op de stip. Unaniem werd besloten dat dit een unieke mogelijkheid zou zijn voor Pascal Keulen om zijn eerste doelpunt in het groen-zwarte tenue te maken. Keulen ging akkoord en ging oog in oog met de doelman staan. Wat volgde was bikkelhard schot welke nipt overging en helaas voor Keulen niet resulteerde in zijn eerste doelpunt voor de club. Na de twee penalty momenten was het Richard van der Meer die alsnog zijn verdiende tweede treffer maakte. Mede door toedoen van de voor Ruben Visser ingevallen routinier Zandberg bleef Waskemeer goed voetballen. Met zijn ervaring wist Zandberg vanaf de rechtsbuiten positie voortdurend de vrije man te vinden. Dit resulteerde onder meer in het derde doelpunt van Klaas van der Veen, waardoor Waskemeer op een voorsprong van 8-0 kwam te staan. Nadat Waskemeer op een 8-0 voorsprong was gekomen was het Buitenpost dat gevaarlijk door kwam over de rechterkant van het veld. Dit resulteerde in een voorzet welke onfortuinlijk net over de verdediger van Waskemeer heen ging. De spits van Buitenpost schoot de bal onhoudbaar achter de foutloos keepende Romke Bouma. Waskemeer liet zich echter niet van de wijs brengen, de uitstekende spelende Klaas van der Veen werd wederom goed bediend door zijn ploeggenoten en zette zijn ploeg op een 9-1 voorsprong. Met zijn vierde doelpunt deze wedstrijd beleefde Van der Veen uiterst productieve middag. Het slotakkoord was voor de gretige Richard van der Meer, welke gebrand was op het maken doelpunten in zijn strijd om de topscorersbokaal. Van der Meer kreeg de bal ingespeeld op twintig meter van het doel. Vervolgens draaide hij zich knap weg van zijn directe tegenstander en joeg de bal in de rechterbovenhoek. Van der Meer bepaalde de eindstand hiermee op een 10-1 overwinning die vervolgens nog onder het genot van een paar biertjes en muziek van Zandberg werd gevierd in het zonnige Waskemeer. De eerstvolgende wedstrijd van Waskemeer 3 is op zaterdag 27 oktober, wederom thuis op sportpark ’t Âld leger. Er zal om 13:40 uur afgetrapt worden tegen het nog ongeslagen Niekerk 3. Foto afkomstig uit het bekerduel tegen Veenhuizen eerder dit seizoen.
1 Noordbergum 1 18 46
2 Drogeham 2 18 42